Re: [IRCA] 1181 mystery carrier

I have rounded up most of the posts about this in DX Listening Digest 7-100,
from ABDX, IRCA, NRC-AM, MWC and DXLD lists. If you`re not on any one of these
you might want to look thru this file for a fuller picture. Some of the
comments are being published for the first time. UNIDENTIFIED 1181 starts about
1/3 of the way into the file:

http://www.w4uvh.net/dxld7100.txt

Further comments welcomed! 73, Glenn Hauser

For more information: http://www.ircaonline.org

MAIN.HIDDEN">529734CF08B9F336@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx> <DUB115-W92D46A32D7C4B6CAE25609A4760@xxxxxxx> <3690105.1095061394634944210.JavaMail.defaultUser@defaultHost> <DUB115-W118709700BF85CDC9EE056AA4760@xxxxxxx> <004201cf3e18$280c5db0$78251910$@elisanet.fi> <CAJ=TbSWCC3qt4UjGBjnuuAqGRD8ogP17DorNhLt6_G0+P0pCqg@xxxxxxxxxxxxxx> <CANFk8aG2+vd6a2TJxU4aEtLOfWZ-Zxu9n1e458vbEkLPPPQ+mg@xxxxxxxxxxxxxx> <19360314.1108981394653463390.JavaMail.defaultUser@defaultHost> <CANFk8aG34btjViq2mO5kzD_SYA++d6P-nGybZ0r+HrOtk1-F6g@xxxxxxxxxxxxxx> <23454350.1109641394655011999.JavaMail.defaultUser@defaultHost> <0bae01cf3e31$463742a0$d2a5c7e0$@klimoff@dnainternet.net> <25770183.1111261394658419039.JavaMail.defaultUser@defaultHost> <5320D071.3030403@xxxxxxxxxxx> <17623531.1111781394660083795.JavaMail.defaultUser@defaultHost> <529734CF08C0AF2D@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx> (added by postmaster@xxxxxxx) <5321509F.8060007@xxxxxxxxxxx>
  • Sender: "DX" <dx-bounces@xxxxxxxxxxxxxxxx>

  • Tämä 25 mb kuuntelukin on enemmän kiinni keleistä- Jos alue ei ole auki, niin se ei kuulu millään- Olen itse kuunnellut korkeitakin laineita (maksimien aikaan) ja kyllä ne kuuluu- tosin kuunteluaika tahtoo olla sitä lyhyempi ja epävarmempi, mitä korkeammalla ollaan. Mutta ei se kyllä mitään tähtitiedettä ole- kuten ei kuuleminen yleensäkään.

    Niin, säännelläänkö sallitut kuuntelumodet sen mukaan, mitä kaikilta löytyy? Kohta sallittu taitaa olla vain Ula-alue?  DRM-modellakaan ei ole mitään toivoa tulla hyväksytyksi?

    Keskustelkuista on tapana tulla aika perusteellisia täällä, kun itsekukin vetää mitä tärkeämpiä asiakohtia -jostain perustellusta syystä esiin.

    Mutta faktat lienevät tällä hetkellä.

    1. laillisia kirkkoasemia on Englannissa ja Irlannissa yli 27601 kHz:n taajuudella (eri modeilla)

    2. SDXL antaa pisteet 27 ja 28 MHz Irlantilaisista AM kirkkoasemista (ilmeisesti vain maan päätöksen luvallisella alueella toimivista kuitenkin?)

    3. EU-harmonosointipäätöksen jälkeen luvalliseksi tulevat kaikki vastaavat EU-maiden asemat?

    4. Mitä tapahtuu vastaavantyyppisiulle mahdollisille muille asemille? (päätöksessä oli virallistettu vain nämä jumalanpalveluasemat? -tämä nyt muistinvaraisesti, kun en pysty tarkistamaan e-mailejani kirjoittaessani.)

    5. Luvalliset taajuusalueet saattavat muuttua tulevaisuudessa, mutta kullakin hetkellä mentäneen lupien mainitsemissa taajuusrajoissa

    6. Eri modeja on käytössä, mutta vaikka luvallisia, niin niistä ei anneta pisteitä?

    7., Mikä suhtautumisen pitäisi olla muihin luvattomiin -joku mainitsi tässäkin keskustelulinjassa Etelä-Amerikan SW-asemat ;)

    8. Mitä tehdään muilta kuin AM-modella lähettäneittein ja verifoituina pisteen antaneitten asemien pisteille? (mm. Brittien, Aussien ja USA:n armeijaradiot ja muutama muukin)

    AHE

    PS. Nyt kun on paljon hypätty asiasta toiseen- asia unohdattaneen -mahdottomana hoitaa?  Niin EI saisi tapahtua- minä ainakin muistan!