Re: [DX] Jäitä hattuun

Terve,

SEH:n "jäitä hattuun" sopii tähän hyvin otsikoksi.
Olen tietenkin sitä mieltä, että keskustella sopii, mutta herkästi
suomalaisessa keskustelukulttuurissa (minä mukaanlukien) kirjoitetusta ja
sanotusta tulee heti ikään kuin kirkon oveen naulattuja teesejä ja
käräjillelähtö on lähellä.
Myös olen sitä mieltä, että tarpeellisia uudistuksia voidaan tehdä - ehkä
pitääkin tehdä. No, kai se epäselvyys onkin siinä, mikä on 'tarpeellinen
uudistus'.
Oma lähtökohtani on, että dx-kuuntelu on hauskaa, kuten yleensä radion
maailma. Se on siis oma henkilökohtainen harrastamisen perusta. Jollakulla
toisella voi olla toiset lähtökohdat. Harrasteesta lienee kuitenkin kyse.

Kuten SEH kirjoitti, dx-kuuntelu ei liene mitenkään erityisasemassa väen
vähenemisen suhteen. Esim. metsästysseuroillakin kuuluu paikoin olevan
samantapaisia pulmia: väki ukkoutuu. (En itse harrasta.)
Tuskin metsästäjät sen johdosta alkavat ammuskella toisiaan. Ehkä emme
mekään.

Pistelaskennasta: Ovatko laskentasäännöt helposti kaikkien nähtävissä,
esim. SDXL:n nettisivulla? Koetin löytää nopeasti, enkä löytänyt.
Tätä voisi kehittää aluksi ja sitten muuta.

73!
Juha / JTS

---