From: "Juha Solasaari" <juha.solasaari@xxxxxxxxxxx>
To: "Suomalaisten DX-lista" <dx@xxxxxxxxxxxxxxxx>
Sent: Friday, December 02, 2011 12:54 PM
Subject: Re: [DX] Koksin maadoitus

Vaikuttavatko tuossa koaksiaali vs. parijohto -vertailussa koaksiaalin
mahdolliset vaippavirrat ja epäonniset maadoituspisteet?
Viittaan RS:n vinkkaamaan väitöskirjaan >
http://www.iea.lth.se/publications/MS-Theses/Full%20document/5182_full_document.pdf
jota silmäilin sivun 30 vaiheilta yrittäen saada selville, mitä se
"skärmens brytfrekvens" tarkoittaa.

Suojaamattomista parikaapeleista tuntuisi näin pöydän ääressä
ajateltuna, että kierretty olisi immuunimpi häiriöille kuin kiertämätön.
Kokeelliset mittaukset ovat tietysti pätevämpiä kuin kamarifilosofointi.

JTS

- - -