Re: [DX] RM 2 2014

Moi MNi, kiitos rakentavasta kommentistasi. Yhden lauseen tempaaminen ja kommentointi pitää tätä turhaa keskustelua yllä tällä listalla. Valitettavasti en kykene enkä ehdikään kirjoittamaan 12-osaista Ensyklopediaa, jossa voisin selittää kaikki tausta-sivu ja rivienväliin jättämättömät kirjoittamattomat tiedot/ajatukset/sisällöt, joita alun perin tarkoitin.

Sinulla on oikeus omaan erakko-dx-käsitykseesi ja minulla toivottavasti omaani.

Eli kiteytettynä oma ideani ehkä oli, että yksin harrastaessa ilo harrasteesta saattaa loppua nopeammin kuin yhdessä asioita eteenpäin vieden ja yhteistoiminnassa harrastaen (tarkoittaa siis aktiivista kanssakäymistä yms). -Ja kuten edellisessäkin viestissä kerroin "TÄMÄ LIENEE  OMA HENKILÖKOHTAINEN ONGELMANI" [=tragediani, koska mieluummin olisin sosiaalinen. Mutta monesta syystä johtuen olen tielleni eksynyt- sijaintini [vahva dx-ajatus taustalla], terveyteni [enkä aio ruveta keskustelemaan tästä täällä tämän enempää], työn aiheuttamat [sama kuin edellä], huoli ja järjestely vanhemmistani [isäni osalta loppui kevääseen 2011, äidin osalta onneksi jatkuu [92v 1.3.), omat perhejärjestelyt [järkyttävä 240 km työpaikkojen etäisyys]. Nuo muun muassa- Mutta, en uskokaan olevani mitenkään erikoinen, uskon että monet eivät itkisi tuollaisesta turhasta.

Mutta oikeassa olet, että yksin [siis jos aikansa voisi suunnitella täysin omien tarpeittensa ja tavoitteidensa mukaisesti] varmasti olisi ihan mukava tilanne dx-kuuntelua ajatellen. Mutta olen ilmeisesti erilainen erakko, kaipaisin harrastamista mukavien ystävien kanssa. Toki samalla niin, että minulla olisi aikaa hoitaa kaikki muu, mitä elämässäni täytyy tehdä.

Muutkin harrasteeni kärsivät samasta [=ajanpuutteesta, keräilyt -suomalaiset postimerkit ja ehiöt, kasetit, levyt ja cdt [musiikki siis], wanhat kirjat ml. dekkarit ja osin sarjakuvat], isot radiokoneet [putkivwehkeitä 30-l alkaen] jne...

Eli jotain pitäisi muuttaa. Ja valitettavasti varmasti muuttuukin, sillä varmasti muutan [jos luoja suo] lähiaikoina (alle puolen kokoiseen asuntoon ja kerrostaloon Rovaniemellä).

Mutta, mihinkä laitan kaiken "omaisuuteeni"- vakavasti olen miettinyt holecaustin perustamista pihapiiriin "viimeisenä tekonani" ennen muuttoa- siinä ´poistuisi materiaalin sijoitusongelmat ja toisaalta vuosikymmenten "tyhjänpäiväisen nyhjäämiseni" (=pitkien työpäivien tulosten) haihtuminen muistojen savuna ilmakehää lämmittämään.

Eli tämän vuoksi sinun on otsasi hiessä työtä tehtävä? [alalla 35 vuotta- sis. opiskelut 4v.- nyk työpaikka 27v.]

Mutta tämä on vain yksi tarina 5 miljardin muun joukossa. Porskutetaan eteenpäin,

AHE

PS. Omat kantasi ovat kyllä ihan järkeviä ja perusteltuja, MNi.  Elämäntilanteeni on ehkä vain hiukan erilainen juuri nyt.

Sama "Ressin uhrilammas"