Re: [DX] Maarankit, kaksi erilaista

"Kummalla on ollut mahdollisuus kuulla useampia radiomaita, tähän päivään mennessä? 1960-luvulla aloittaneella vai 1980-luvulla aloittaneella DX-kuuntelijalla? Pitäisikö muistiinpanonsa sekä idikoosteensa huolellisesti säilyttäneet eriarvoistaa?"

Nyt en ymmärrä, mutta yritetään!
Mulla on muistiinpanot niin kaukaa ajalta kun raportteja olen kirjoitellut.
Mutta sille en voi mitään, että olen kuullut paljon, paljon asemia ennen sitä aikaa, jolloin virallisesti (eka raportti) aloitin DX- kuuntelun.
Eli pari vuotta aiemmin, mutta moisista ei muistiinpanoja.
Ja huolellisesti hyvä IS olen jokaisen idikosteen säilyttänyt mielessäni, kas kun ei vuosiin ollut nauhureita joihin ne säilyttää.'
Katsos; perheen elanto riitti nippanappa elämiseen, ostapa siinä kelanauhuri!
Eli huolellisesti olen muistiinpanoni säilyttänyt ja idikoosteeni mielessä ja nauhoilla.

"Omassa yhteiskoulussani, jossa keskikoulun lukusuunnitelman mukaan opiskeltiin, vähävaraisen kodin oppilas pääsi vapaaoppilaaksi eli vapautettiin lukukausimaksuista jne, jos tuo oppilas viitsi nähdä vaivaa ja menestyi opinnoissaan."

-Hienoa, perheessäni oli monta vapaaoppilasta. Mutta kunnan kepulais-kokoomukselainen hallinto oli taatusti sitä mieltä, ettei sentään neljää - viittä kommunistipentua tarvitse tukea, olivat miten lahjakkaita tahansa. Et hyvä IS ole kokenut tuota mitä me viisi lasta tuossa kunnassa koimme. Jatkuvaa uhkailua välitunneilla (kun isän kunnallisvaalimainokset tuli), jopa turpiin lyöntiä. Kouluni rehtori antoi silti keskustellessamme tunnustuksen: "Isääsi kunnioitan, jatka sinä lukemista"

"Siittä vain laitat saitin pystyyn, voit organisoida minkälaisen rankin itse haluat."

-Minulta loppui viimeinenkin mielenkiinto just tähän.
Menen kissani viereen ja annan olla.
Kiitos.

t. MNi

[...]

73, IS