Re: [DX] SDR huomioitava rankissa? - MIELESTÄNI EI

Re: [DX] SDR huomioitava rankissa? - MIELESTÄNI EI

Moro!

Hannu on mielestäni sinänsä ihan oikeassa vertauskuvineen, mutta käytännössä taitaa mennä hankalaksi, jos yksikin ei-live-asema (SDR:stä tai siitä viidennestä NRD:stä myöhemmin kaivettuna, ehkä osin jopa muiden saman kellonlyömän lokausten viitoittamana...) tuo rankkiin S-merkin kuuntelijalle, tai hänen maanosasarakkeeseen, tai jos tarvitaan jopa erillinen rivi ei-live-asemille...  Siksi tuo Rank R.I.P. taitaa olla aika lähellä totuutta, vaikka hienoahan se olisi, jos joku pystyisi kehittämään toimivan ja väen kelpuuttaman rank-ynnäyksen yhä muuttuvassa tilanteessa. Mielenkiinto pistelaskuun ei kai kuitenkaan ole yhtäkkiä mihinkään täysin hävinnyt.

Itse ajattelin aiemmin, että lokauksissa voisi olla vaikka S-merkki, jos asemaa ei ole kuunneltu livenä. "Voimasuhteet" ovat kuitenkin kääntymässä päälaelleen pienessä ajassa, joten ehkä jatkossa voisikin olla hymiö tai L-merkki, jos (idi) on kuultu livenä (vaikka äänitteestä varmistettuna). Ja saahan lässyyn jo nytkin laittaa live-maininnan, jos haluaa...   :)

73 JVH