Re: [DX] Listalaisuuteni

Hei!

MWE wrote:
> Hiukan enemmän suvaitsevaisuutta, please!
Olen samaa mieltä.
> [...]
> edellä sanottu
> koskee vielä suuremmalla syyllä SDXL:n julkaisua Radiomaailmaa. Lehden
> tasoa ei ole mitään syytä tieten tahtoen väkisin laskea. Jos lehden
> toimituskunta
> ei osaa sensuroida tai estää tämäntyyppisen materiaalin julkaisua, älköön
> kukaan
> edes tarjotko sellaista materiaalia lehdessä julkaistavaksi! Valitettavasti
> näitä
> lapsuksia on RM:ssäkin tapahtunut ihan lähihistoriassa muutaman viimeisen
> vuoden aikana sen kummemmin nimiä tässä yhteydessä mainitsematta.
Vaikka moitteita ei profiloitu kellekään, minunhan kumminkin on
vastattava tähän RM:n vt. päätoimittajan
ominaisuudessa.

RM:ssa ei tietenkään haluta tahallaan loukata ketään. On vain niin, että
ihmiset hermostuvat hyvin eri asioista. Kaikkien mahdollisten
loukkaantumisten vältteleminen johtaisi kuitenkin todella tylsään
julkaisuun. Ja kirjoitusten sensuroiminen taas loukkaisi kirjoittajia -
tästä on esimerkkejä - ja niin kävisivät jutut pian aika vähiin.

Joku roti tietenkin pitää olla. On noudatettava maamme lakeja ja SDXL:n
sääntöjä. Lisäksi kenenkään nimittely tai muu henkilökohtainen
loukkaaminen ei ole sopivaa. Pyrin myös välttämään lehdessä liiallista
politikointia tai uskonnon julistamista - onneksi kumpaakaan ei viime
vuosina ole ollut tarjolla. Muuten olen antanut kirjoittajillemme aika
vapaat kädet, enkä missään tapauksessa jatkossakaan vedä rajaa pariin
kaljapulloon tai voimasanaan. Jos ne haittaavat, sellaista juttua ei ole
pakko lukea.

Uskonasioista on hankala kiistellä, enkä taatusti siihen aio ryhtyäkään.
Todettakoon kuitenkin, että koska olet ainoa, joka tällaista on
valittanut, on kohtuutonta vaatia että meidän muiden olisi alettava
noudattaa sinun luvalla sanoen tiukkoja kriteerejäsi. Viimeaikaisista
keskusteluistakin taas olemme nähneet, että meillä on niin monta mieltä
kuin on miestäkin. Kaikkia ei voi millään miellyttää.

Arvaan, ettei vastaukseni tyydytä sinua alkuunkaan, mutta tämä on
linjani näissä kysymyksissä. Jos joskus löydämme lehdelle uuden
päätoimittajan, hän tehköön sitten puolestaan omat ratkaisunsa.

73

HAA