Re: [DX] Listalaisuuteni

Tervehdys,

Ensi alkuun täsmennys: en ole missään tapauksessa provosoimassa, eli
tästä on turha keskustelua jatkaa mihinkään suuntaan eteenpäin, mutta
pakko tämäkin pointti on tuoda esille, niin että sillä olisi vaikutusta
jatkoa
ajatellen.. Ajatuksenvirtatyyppisen keskustelun luonteeseen kuuluu, että
ajatuksia ei mietitä tarpeeksi loppuun saakka, vaan reagoidaan heti viestin
luettuaan. Tällöin palstalle tulee helpommin viestejä, jotka ymmärretään
väärin tai tartutaan epäolennaiseen, ja viestimäärä kasvaa ihan syyttä
suotta.

> Itse toki joitakin sutkautuksia pistän aina silloin tällöin (=tarpeellisen
> määrän) tekstiini. Niistä osa saattaa olla sarkasmia, pientä piikittelyä
ja
> usein omaan itseeni kohdistuvaa... Kun luokittelin keskustelijoita, laskin
> itseni mukaan moneen negatiiviseenkin persoonaan =JEESUSTELIJA yms.
> Se oli  olevinaan huumoria.

En kyllä näe tuossa mitään huumoria, jos sorrutaan käyttämään loukkaavia
sanavalintoja. Tässä tapauksessa loukkaat toisen uskon vakaumusta
tuollaisilla sanavalinnoilla, eli sanoilla joiden juuri on kristinuskossa,
mutta
tässä yhteydessä käytät niitä negatiivisessa haukkumamerkityksessä.

Hiukan enemmän suvaitsevaisuutta, please! Älkää sortuko tällä palstalla
loukkaamaan toisia. Lisäksi: älkää kirjoittako milloinkaan alatyylisessä
hengessä,
käyttämällä lieviäkään kirosanoja. Ja alkoholin piilomainonta on
raukkamaista,
sitäkin on valitettavasti joskus havaittu dx-listoilla. Ja kaikki tämä
edellä sanottu
koskee vielä suuremmalla syyllä SDXL:n julkaisua Radiomaailmaa. Lehden
tasoa ei ole mitään syytä tieten tahtoen väkisin laskea. Jos lehden
toimituskunta
ei osaa sensuroida tai estää tämäntyyppisen materiaalin julkaisua, älköön
kukaan
edes tarjotko sellaista materiaalia lehdessä julkaistavaksi! Valitettavasti
näitä
lapsuksia on RM:ssäkin tapahtunut ihan lähihistoriassa muutaman viimeisen
vuoden aikana sen kummemmin nimiä tässä yhteydessä mainitsematta.
Ts. tätä kommenttia ei yleisessä merkityksessä ole profiloitu kenelläkään
tietylle
henkilölle - tietäen että näitä lapsuksia on kuitenkin tapahtunut useamman
henkilön taholta sekä tällä listalla, että yksittäisten henkilöiden
lokauksissa
OLL:ssä, että ihan RM:n artikkelisivuillakin (ainakin osa asianomaisista
henkilöistä tunnistanee itsensä ja tehköön parannuksen...).

Eli kohotetaan suomalaisen DX-viestinnän tasoa kiinnittämällä
huomiota tämäntyylisiinkin seikkoihin.

73
MWE

Ja lopuksi vielä pari sanaa AHE:lle:
Toivon, että varsinkaan sinä et loukkaannu viestistäni, sinun viestisi kun
nyt sattui vain olemaan tälle viestille kimmokkeena. Toiseksi, olen sitä
mieltä, että kirjoittelussasi palstalle on ollut paljon positiivisiakin
puolia,
mutta luulen, että moni palstan lukija on toisaalta turhautunut
viestitulvaasi.
Samoja asioita kun ei ehkä olisi tarvinnut käsitellä niin monessa viestissä.
Tätä taustaa vasten ymmärrän Jiminkin kommentin, ja osittain siksi
että tämä aihe - pisteidenlasku ja sen muuttaminen - koskettaisi häntä
näennäisesti eniten, koska on kieltämättä korkealla SDXL-rankissa...