Re: [DX] LOTWA BYC NIE POWINNO

Asia tuntuisi todella olevan kuten JMS kirjoitti.
Olen ennenkin huomannut, että Puolassa nimenomaan Radio
MF FM:lla on erilaisia ja vaihtelevia rds-koodeja.  En
ole niihin kiinnittänyt suurempaa huomiota, sillä kyseessä
on valtakunnallinen ketjuasema Novan tapaan, ja RMF FM on
jo mapitettuna kansiossa.
1.6. keleillä kuitenkin havahduin 91,0 MHz vilkkuvaan rds-koodiin, joka
vaikutti paikalliselta.  Tosin olisi pitänyt valita parempi taajuus, sillä
91,0 on RMF FM päätaajuus Varsovassa, tehoa 120 kW.
Asema kuului samaan aikaan 93,0 Katowicen lähettimen kautta, mutta sen
signaali oli heikompi eikä rds noussut esiin.  Myös 91,0 saattoi jäädä
jotain merkkejä huomaamatta, sillä keli oli kova ja etsin kiinnostavampia
asemia.  "HIPERMARKET ...LOTWA BYC NIE POWINNO" merkit kirjoitin
muistiin tarkkaan, sillä ne näkyivät moneen kertaan, mutta toki välistä on
voinut jäädä jotain pois, kun pompin muualla.  Vaikuttaisi
mainokselta, johon liittyy Latvian matka tms?  Mainoksen paikallisuudesta
en osaa sanoa mitään.

JM