Re: [DX] LOTWA BYC NIE POWINNO

Moi
Vielä kaksi vastakkaista kommenttia RMF-FM:n paikallisuudesta.  Kun sain vuonna 1994 asemalta matskua, oli kansiossa paikallisosoitteet vajaalle kymmenelle paikkakunnalle ja mainoshinnastokaaviosta olin tulkitsevinani, että mainosblokin loppuosaan olisi ollut mahdollista saada paikallismainoksia. Vastaväitteenä voin heti esittää, että olen sen jälkeen kuullut montakin RMF:n mainosblokkia, vaan en mitään paikalliseen viittaavaa, ja ennen kaikkea se, että Puolan läpi ajaessa vertasin muutaman kerran eri paikkakuntien asemia, ja sitä samaa se ohjelma aina oli erilaisista rds:stä huolimatta. Samaa ideaa taitaa nyt harrastaa myös valtiollinen kanava BIS, jolta 2.6. huomasin paikkakuntamaininnan ainakin kahdella taajuudella.  Itse asiassa tämä on tuttu juttu kotioloissakin, kun esim. Radio Rex lähettää eri mainoksia rullaavassa rds-tekstissään Kiteellä ja Joensuussa, mutta puhuttu ohjelma pysyy samana.
73
jus