  From: "Jouni Keskinen" <jouni.keskinen@xxxxxx>
  To: <dx@xxxxxxxxxxxxxxxx>
  Sent: Monday, February 28, 2005 10:49 AM
  Subject: [DX] Re: Vuoden asema ja SDXL:n kirjoituskilpailu

  At 00:20 28.2.2005 -0800, Risto Kotalampi wrote:

  >Kuinka äänestys voi olla alkanut kun ei ole vielä kaikki ehdokkaatkaan
  >tiedossa? Tämä ehdokkaiden asettaminen ja äänestyksen sekoittaminen on
  >todella outo tapa valita vuoden asema.

  Samaa mieltä Riston ja SEH:n kanssa. Tolkku se on oltava talkkunan
  syönnissäkin. Eli "huutoäänestyksen" sijaan asetetaan ensin ehdokkaat ja
  äänestetään sitten niistä. Nyt listalla esitetyt asemat voidaan ottaa
  ehdokasasettelun pohjaksi.

  Esittäisin myös kysymyksen siitä, onko tämä lista paras tapa toteuttaa
  äänestys? Nuo äänestysmailit kun eivät ole kaikkein
  kiinnostavinta luettavaa.

  Ja kun nyt näistä liiton kisoista tuli puhe niin kommentti vielä myös
  SDXL:n kirjoituskilpailusta. Sivulla http://www.sdxl.org/ajank.html
  (taannoisessa mailissä osoite väärin) olevissa kilpailuohjeissa on joitakin
  "omituisuuksia".

  Miten tulisi ymmärtää esim. kohta "Kun artikkeli julkaistaan
  Radiomaailma-lehdessä, toimitus voi muuttaa tekstiä lukijalta kysymättä,
  jos tekstissä esiintyy epäasiallisuuksia."  Keneltä lukijalta? Mitä ovat
  epäasiallisuudet? Miksi teksti ylipäätään julkaistaisiin Radiomaalmassa jos
  siinä on epäasiallisuuksia?

  Myös ohje "Jos artikkeliin liittyy kuvia tai kuvioita, Radiomaailman
  toimitus pyytää ne kirjoittajalta hyvissä ajoin ennen artikkelin julkaisua
  lehdessä. Älä siis lähetä kuvia kirjoituksen yhteydessä!" tuntuu aika
  omituiselta. Monessa artikkelissa kuvitus on niin olennainen osa artikkelia
  että ilman sitä teksti ei ole ymmärrettävää. Ymmärrän kyllä että tässä on
  haluttu estää suuret liitetiedostot, jotka tukkisivat liiton sähköpostin.
  Olisiko parempi ohje kuitenkin ollut esim., että suurten liitteiden
  lähettämisestä tulee sopia erikseen?

  Jouni