[DX] Perseus ja yliohjaus.

Moron.
Väsäsin vähän aikaa sitten itselleni relekaukohjattavan vahvistimen mökille mun ylipitkää koksia varten. Vahvistin vahvistaa +10dB. Sovellus toimii ihan hyvin, mutta Perseus ei skulaa sen kanssa. Jos pidän sen päällä, niin Perseus yliohjautuu. Tää homma vähän potuttaa kun on ollut tottunut siihen että NRD-535:lle voidaan pinoa vahvistimia peräkkäin ilman että NRD yliohjautuu.
Mökillä mulla on ollut aivan liikaa ongelmia Perseuksen yliohjautumisen kanssa. Kun se on kylmä asema niin on tosi vaikeata asettaa sille sopiva signaalitaso. Voin rehellisesti sanoa että 80% tallennuksista ovat yliohjautuneet. No, oma vika totta kai. Kai sitä oppii matkan varrella.
Jakopakissa mulla on vakiona aina päällä oleva preamppari +10dB ja se perässä splitteri
-4dB, kokonaisuus siis +6dB. Sen sinkun mä saan vielä vaimennettu -4dB kun väännän
yhden vivun ja saan jako 4ään. Silloin jää +2 dB Perseukselle. Sen Perseus sietää ilman yliohjautumista paitsi että pitää olla päällä Perseuksen oma -10dB yöaikaan muuten
tallenteet yliohjautuu.
Näköjään Perseus ei vaadi mitään sinkun vahvistusta, vahvistimet palvelee oikeastaan
vaan niitä jakoja, 2een tai 4ään.
NetSDR vaikuttaa muuten tosi mielenkiintoiselta laitteelta.....
RS