Re: [DX] SDR-kuuntelijan joululahjavihje

Re: [DX] SDR-kuuntelijan joululahjavihje

Moro;
Tuo v-lähdeasia pätee useimmin. Nuo Iomega 1.5TB:t eivät ainakaan
tallenteita siirrettäessä
aiheuta häiriöitä, mutta ilm. se Gigantin erä on nyt loppu (99 euroa)
ja seuraavat erät voi olla eri
powerilla.

Koneista puheenollen, tuo 3.0GHz riittänee Perseukselle. Oma vanha
"hyvä" rauta Fujitsu-S.
3.0Ghz (muisti nostettu 2.5 Gt) riittää hyvin täydelle tallennukselle,
kun ei aja paljon muuta samaan aikaan.
Nythän näitä vanhoja kohtuutehokkaita (usein leasingpoistoja) saa
pilkkahintaan. Kiinteään QTH:hon ei kannata
hankkia kallista läppäriä ellei ole huolissaan sähkönkulutuksesta.

Joulupukkeja odotellessa:
http://kingsvillagedx.blogspot.com/2009/12/kings-village-dx-mystery-after-solstice.html
73s, TK

Kuten olen ennenkin kirjoittanut, aina ei voi luottaa siihen, että jos

kiintolevy X:n poweri on (ollut) häiriötön, niin toinenkin samanlaisen

kiintolevyn poweri olisi häiriötön. Valmistuserän nro 1 poweri voi
tulla eri
valmistajalta tai voi olla erilainen (vaikka virta ja jännite olisivat
samat)
rakenteeltaan ja suojaukseltaan kuin valmistuserän nro 2. Toki mitä
todennäköisimmin ovat kuitenkin samoja. Tulikohan riittävän epäselvästi

kerrottua... :)

Tukkuri-jakelija GNT Finland Oy:n tuotevalikoimaa ja siten monien atk-
kauppiaiden valikoimaa ja niiden speksejä pääsee muuten kätevimmin
katsomaan
oululaisen RF-Electronicsin kautta.:

http://www.rfele.com/webin.htm

Tuota voi vaikka katsella Siikkarin ulkoisten kiintolevyjen speksejä.
Kannattaa huomioida myös takuut: desktop-malleilla 2 v.,
Freeagent-malleilla 5
v. Blackarmor-malleissa on eSATA- ja USB-liitäntä ja 3 v. takuu.

Apropos PC SDR-käyttöön: huusin Huuto.netistä käytetyn HP-Compaq DC7700
SFF
business-keskusyksikön. Hintaa rahtikuluineen 150 eur. 3 gigan
Pentium-prossu,
2 Gt RAM, 150 Gt HDD, 8xUSB, 1 Gbit LAN, Win XPP jne. Odotan
mielenkiinnolla
miten toimii Perseuksen kanssa! Nämä HP kalliimmat bisnes-pc:t ovat
olleet
lähes umpirautaa, erittäin vähän vikoja. *kop kop* eli täytyy kuitenkin

koputtaa puuta...

73's,
ARK

powerista
ei ole tietoa, kun olen käyttänyt vain noita vanhoja
peditionolosuhteissa. Eli
säästelen niitä peditionkäyttöön, kun kotona voi käyttää huoletta mitä
vain
virtalähdettä.

>Sama määrä virtaa (=samat powerit ja liitännät) löytyvät Seagaten
1/1.5/2TB
levyistä. Kaikissa saatavilla malli eSata liitännällä, jonka nopeuden
ansiosta
tallenteen voi vetää suoraan ulkoiselle kovalevylle. LEM284
peditionilla käytin
tätä settiä ja hyvin toimi. Ei häiriöitä, kun kaikki antennien
sisääntulot,
syöttöjohdot ja valintaboksit on kunnolla suojattu. Eli ei antennia
paljaana
missään tietokoneiden lähellä.

>73s TaK
>
>PS. eSata liitäntää tuskin on tuossa tarjousmallissa, joka on todella

edullinen.

On
Behalf Of Ari Kilponen
> [...]

>Siikarin
>levyt ovat hyvälaatuisia, mutta mahdollisesta powerin häiriötasosta ei
ole
>mitään
>kokemuksia.
>
>Tuote löytyy täältä: http://www.tekniset.
>fi/store/category/promotedproduct/tekniset/50/950/90090/SEAGATE/7636490013911
>

>Sama levy näyttää maksavan n. 147 eur Verkkokauppa.comissa.
>
>73's,
>ARK

>THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied,
distributed
>and/or modified under the conditions set down in the Design Science
License