Re: [DX] Uusi radiomaa Eurooppaan / FM-pistelaskenta

Re: [DX] Uusi radiomaa Eurooppaan / FM-pistelaskenta

Moi,

> Siksipä voitaisiin elvyttää keskustelua nauhoitusten hyväksymisestä
> pistelaskentaan niin ei tarvitsisi tuskailla vastaamattomien asemien
> kanssa...olisiko näin vuonna 2006 aiheellista harkita tällaista
> vaihtoehtoa?

Olen Janne kanssasi täysin samaa mieltä tuosta nauhoitusten hyväksymisestä
FM-pistelaskentaan. On se ihme ja kumma jos ei aseman nauhoitettu ID kelpaa
todisteeksi kuulemisesta niin mikä sitten?

FM-asemien tapauksessahan raporteilla ei ole asemille yhtään mitään arvoa
sillä ne tietävät kuuluvuutensa tasan tarkkaan muutenkin.

FM-asemien vastausprosentit ovat kuulema nykyään myös erittäin surkeita eli
jota kuinkin yksi kymmenestä raportista tuottaa jonkinlaisen vastauksen ja
nekin ovat pääasiassa epämääräisiä sähköposteja.

Eli käytännössä aloittavilla FM-kuuntelijoilla ei ole mitään mahdollisuuksia
pärjätä FM-QSL kilpailussa koskaan!

Itse päätin jo kuuntelua uudestaan aloittaessani etten lähetä raportteja ja
lähde 'kerjäämään' QSL-kortteja FM-asemilta. Nauhoitus riittää minulle hyvin
todisteeksi kuulemisesta eikä sen todistusarvoa minulle itselleni pysty
mikään instanssi epäämään.

KOJ