Re: [DX] Jäitä hattuun

Olisi varsin hieno juttu saada säännöt sinne kaiken kansan nähtäväksi.
Toivottavasti tilanne etenee nyt kaikin puolin hyvin. Edelleen
henkilökohtainen mielipiteeni (josta ei toivottavasti seuraa lisää
eroilmoituksia ryhmästä) on se että järjestelmää tulisi kehittää
helpommaksi. Joka tapauksessa pistelaskusääntöjen julkaiseminenkin netissä
on suotavaa kehitystä mikä helpottanee suurempaa tuskaa.

Asia, mitä en ole muistanut aiemmin mainita, on se että sikäli kun ANH:n
kanssa keskustelumme pistelaskuasioita on sivunnut, en ole suinkaan ainoa
nuori jäsen jonka mielestä säännät on turhan complicated thing.

Minäkin uskaltaisin vaatia, vaikka tämäkin törkeydeksi leimattaneen, vielä
jonkinlaista perustetta sille, mikä kiikastaa sääntömuutoksissa?
Järjestelmällä on varmasti historiallista tunnearvoa, mutta:

1) osa jäsenistöstä kannattaa keskenään samanlaista linjaa keskenään mm.
suomipisteiden ja eu-laskennan yksinkertaistamisen suhteen
2) osa jäsenistöstä dissaa pistelaskentaa, korostavat että kuuntelussa on
muitakin puolia (mikä on tietysti totta muttei anna oikeutta väheksyä
kuitenkaan pisteen laskijoita), eli heille lienee sama, tuleeko muutosta vai
ei, koska heille riittää pelkät kuuntelukokemukset ja onnistumisen tunteet
sillä saralla (mikä ei ole yhtään huonompaa kuin pisteiden keruu, varsin
suotavaa kaikki harrastusmuodot)
3) loppuosa jäsenistöstä, johon lukeutuu runsaasti huippukuuntelijoita,
vaikuttaa pitävän tiivisti kiinni nykyisestä järjestelmästä, jonka he
ymmärtävät hyvin.

Minusta ongelmaksi muodostuu, haluaako liitto profiloitua vain
huippukuuntelijoiden etuja ajavaksi järjestöksi, vai kelpaako mukaan
tavallinen sunnuntaikuuntelijakin? Kaikkien toiveita on tietysti vaikeaa
täyttää, mutta kuten tiedämme, enemmistö liiton jäsenistä tuskin laskee
itseään huippukuuntelijoiksi?

Tämä on minun mielipiteeni, vapaassa maassa voinen olla sitä mieltä mitä
tahdon, mutta minusta näyttää vahvasti tältä nyt. Ei ole kovin rakentavaa
suuttua, tai pyrkiä lamaannuttamaan keskustelua koska se ei vaikuta
mielipiteeseeni mitenkään, vahvistaa vain sitä, jämäkät perusteet ja
vasta-argumentit auttaisivat paremmin asiaa..?

Ensiavuksi erittäin hyvä vaihtoehto on kuitenkin PUL:n ehdotus. Toivon
kuitenkin että keskustelu pysyy jatkossakin kiivaana. Ei kuitenkaan
vihamielisenä eihän?