Re: [DX] (ei otsikkoa)

>Periaatehan on se, että jos pystyy kuuntelemaan, saa kuunnella, mutta
>kunnellun asian sisältöä ei saa levittää.

>73 de Matti P., MOP

VÄÄRIN!

Nimenomaan uuden radiolain mukaan toiselle tarkoitettua, siis ei yleisradio- tai radioamatööriliikennettä EI SAA EDES KUUNNELLA! Tämä on kyllin selvästi julkituotu myös Ficoran sivuilla:

"Vuoden 2002 alusta voimaan tullut uusi radiolaki (1015/2001) kieltää tahallisesti kuuntelemasta toiselle tarkoitettua radioviestintää. Aikaisemmin kielto rajoittui kuunnellun viestinnän hyväksikäyttöön, tallentamiseen ja ilmaisemiseen. Luottamuksellisuuden suojan ulkopuolelle jäävät yleisesti vastaanotettavaksi tarkoitettu viestintä, kuten esimerkiksi salaamattomat televisio- ja yleisradiolähetykset, radioamatööriviestintä ja hätäkutsut."

Käytännön tulkinta on eri juttu, mutta kuten olen sanonut sitä asiaa ei kannata turhan takia alkaa tonkimaan.

Täältä löytyy linkki radiolakiin: http://www.ficora.fi/suomi/radio/radiolaki.htm

-Reijo-