-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: DX [mailto:dx-bounces@xxxxxxxxxxxxxxxx] Puolesta Jouni Keskinen
Lähetetty: 15. joulukuuta 2014 21:04
Vastaanottaja: dx@xxxxxxxxxxxxxxxx
Aihe: Re: [DX] Kohti kivikautta

Todettakoon nyt tuosta 106.8 Radio Moldovasta, että siitä on 3 lokausta
OLLissa. Ekat 19.6.2008 JM ja JKZ. Jo toissa kesänä kuullessani 95.4 Radio
Moldova Tineretin huomasin, että Radio Moldovaa ei jostain syystä osunut
silmään FM-tilastossa. Oma perstuntuma on, että sitä on kuultu jo
huomattavasti ennen vuotta 2008:kin.

Mitä sitten tulee stream-vertailulla tunnistettuihin FM-asemiin, niin
rinnastaisin ne aikalailla RDS-tunnistuksiin tai muulla tavalla ilman
audioidiä tunnistettuihin. Eli mielestäni ovat tentatiivisiä kunnes asema
vahvistaa kuuntelun. RDS-lokauksillehan on FM-tilastossa ollut oma sarake ja
myös tentatiivisia lokauksia on mukaan otettu. Nämä sitten korvautuvat, jos
joku kuulee aseman audioidillä tai asema varmistuu vastauksen myötä.

P.S. YLE1 uutisissa just MTM:n hieno raportti Base Esperanzasta, vain
radioasema jäi näkemättä.

Jouni

On 15.12.2014 18:07, Ilkka Martikainen wrote:
> [...]
> koska aseman voi tunnistaa lähes 100 % myös esim. pelkkään
> Internet-striimiin vertaamalla. Pitäisikö tämäkin siis tallentaa
> johonkin ??? Puolen minuutin burstillakaan ei aina tule ID:tä ... tai
> muuta vastaavaa identifioitavaa sisältöä. Vastaava pelaa esim.
> kirkkoasemilla - tunnustus = hartaustilaisuus Internetissä vs. Radio.
> Odotamme ehkä ohjeiden tarkennuksia?
> Ja minäkään en tallenna yleensä mitään ... pelleily tässä asiassa siis
> erikseen ...
> Sikäli mikäli ymmärrämme täkäläisiä asioita, 73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka
M.