Re: [DX] Perinteinen ja vapaa DX-kuuntelu

Re: [DX] Perinteinen ja vapaa DX-kuuntelu

Oi joi.... kyllä nyt haetaan jo rajoja ja määreitä väkisin. Erillisten loki-, qsl-, kuullut asemat jne. palstojen tekeminen vastaanotinarsenaalin perusteella on yhtä kaukaa haettua, kuin jos antennivarustus ratkaisisi kuultujen asemien kelpoisuuden... en mä kuule himassa kazeilla samoja asemia kuin ihmiset Lapissa kilometrin beverageilla vaikka kuinka käyttäisin yhtä tai useampaa SDR-vastaanotinta. Jokainen kuuntelee tavallaan, ja oli asema tallenteelta löydetty tai ei, kyllä se silti on itse kuultu, tallennusaika, taajuus(Alue) ja ne antennitkin on kuitenkin ihan itse päätettävissä. Taitaa olla sama asia perinteisillä vastaanottimilla. Ja eihän niitä "kuultuja" asemia pakko ole lokata,  luulen tosin, että hyvät ja mielenkiintoiset lokaukset kiinnostavat ihmisiä radiolaitteen toimintatavasta huolimatta.

over and out.

JNU

--
This message was sent on behalf of jonedx@xxxxxxxxx at openSubscriber.com