Re: [DX] JMN QSL.s

terve!
Juu, se oli Radio Budapestin kautta tuo Nyiregyhazan vastaus. Paikalliset
QSLt ovat varmaan tosi harvinaisia unkarista, itse olen kaikki saanut
Budapestin kortilla, yleensä kortteihin on merkitty myös paikallisaseman
nimi jos kyse on kotimaanpalvelun raportista, mutta tällä erää ei ollut
muuten merkitty joka vielä entisestään alentaa tuon qsl:n arvoa. Minulla on
kuitenkin se kuva jäänyt että raportit tosiaan tarkistetaan Budapestissa ja
siksi hyväksyn itse tuollaiset vastaukset, kun muutoin prosentit jäisivät
tosi alhaisiksi..

Oikeastaan lasken QSLksi kaikki vastaukset joissa ei kielletä kuuntelua,
mutta joista joten kuten voi rivien välistä lukea että asemaa on kuultu,
esim tänään sain tälläisen viestin unkarista:

Pitäisikö tälläiseen vastaukseen suhtautua suopeasti? Miten teidän
mielestänne? Minusta tuo vastaus antaa sen kuvan että raportti on oikein ja
asemaa on kuultu ja he lähettäisivät kyllä QSL kortin jos heillä sattuu
sellainen olemaan, eivät kai he väärääkään raporttia vahvistaisi? Mutta tämä
on vain tällainen yksittäinen rajatapaus, monet asemat vastaavat vielä
varsin täydellisillä qsl:llä nykyäänkin, etenkin Itä-Eurooppalaiset tuntuvat
ruotivan ohjemakohtia tarkkaankin, hyvä niin.