Re: [DX] PC:n aiheuttamat häiriöt

> Date: Thu, 08 Mar 2007 12:36:56 +0200
> From: Teemu Juurinen <teemu.juurinen@xxxxxxxx>
> ...Kaikilla taajuusalueilla, mutta erityisesti keskiaalloilla
> kuului tasainen rutina ja pärinä, joka peittää alleen kaikki
> heikommin kuuluvat asemat....
> 73's
> TEJ

Näitä ongelmia tuntuu olevan enempi vähempi satunnaisesti.
Fujitsu-merkkisiä koneita on ollut aikanaan käytössäni kotona
kaksi - päältä päin ihan samanlaisia pöytä-PC:itä, joista toisen
virtalähde antoi koko MW-HF-alueen kattavaa häiriötä, toisen
vain "paikoitellen".  Toisaalta vanha Fujitsun Life-book, tai
sen virtalähde, ei aiheuttanut mitään ongelmia radioon.
Näistä vehkeistä tuli kaikista lopulta "savu ulos", lakkasivat
toimimasta. Mm. näytönohjain simahti, en ole viitsinyt
korjauttaa ahtaita Windows-"susikasi/susiviis"-koneita.
Nykyinen Acer-pöytäkone on varmuuden vuoksi käytössä
vain toisella puolen taloa.

Hakkurivirtalähteet ovat "pahoja", ja olen niihin suhtautunut
aina suurella varauksella. Kuitenkin (pitkin hampain) ostamani
Manson-merkkinen virtalähde, joka on kiinni Icomissani, antaa
vain "lämmetessään", noin 5 minuuttia, ihmellistä sirinää, joka
alkaa 30 kilohertsistä, nousee, ja päätyy jonnekin korkeammille
taajuuksille. Ostin tuon hakkurin radion mukana, molemmat
vähän käytettynä.
Tällä kertaa yllätyin positiivisesti hakkurista.

73 de Matti P., MOP