Re: [DX] Miksi pitää olla "aitoa DX-kuuntelua"??

Re: [DX] Miksi pitää olla "aitoa DX-kuuntelua"??

Nimimerkki OJP sanaili:
"Palaamme siis jälleen siihen kysymykseen, onko aidointa DX-kuuntelua
1930-1950 -luvun mediatekniikat ja MW."

Lisäksi hän ehdotti:
"Mikäli keskustelu ei ole hard corea niin ehdotan, että follow-up:t
siirrettäisiin Suomi24 > Keskustelu > Tv & radio > Radio :n."

Tässä aiheessa puhuttiin keskiaalloista ennen ja nyt DRM-aikakaudella.
Mielestäni paras keino tappaa dx-harraste on tehdä siitä vain yhtä hyvin
rajoitettua aaltoaluetta ja lähetysmuotoa kumartava friikkishow. Olen
ollut kauan sitä mieltä, että dx-harrastuksen pahin uhka on
dx-kuuntelijakunta itse. Jos haluamme, että Suomen DX-liitto on olemassa
vielä vuonna 2010, on oltava avarakatseinen kaikkia taajuusalueita,
kaikkia radion kaukokuuntelua ja kaikkia lähetysmuotoja kohtaan. Ja myös
uusia tekniikoita kohtaan. Nuoriso, tuo kansakuntamme uljas voimavara,
saadaan parhaiten harrasteemme pauloihin tarjoamalla jotain tuoretta.
Joku markkinointiguru varmaan keksii keinot, miten nuoriso saadaan
koukkuun radiomaailmaan.
Tärkeintä tässä hommassa on itse "DX" eli kaukainen tuntematon signaali.
Jokainen määrittäköön itse, mikä on kaukainen.

Mitä tulee Suomi24:n keskusteluun, totean että se on lähinnä tavallisten
radionkuuntelijoiden mellastuskenttä. Palstan valvonta on siksi huonoa,
että en suosittele sitä dx-kuuntelun merkittävimmäksi keskustelualueeksi
hard-core-DX:n ohella.

Kaikenlainen keskustelu esimerkiksi pistelaskennasta on tervettä. Se ei
tunnetusti ole koskaan ylittänyt kinaamisen ja riitelyn rajaa. :D

TET

Ps. Otan syntyvän kritiikin mielelläni vastaan henkilökohtaisena
sähköpostiliikenteenä. Tunteideni ilmaiseminen täällä päättyi ainakin
tästä aiheesta tähän.