Re: [DX] Sithin kosto

On 24 May 2005 at 11:54, Jorma Mantyla wrote:

> En tuota tarkkaa suhdelukua tiedä radion osalta, mutta se lienee
> lähempänä promillea kuin prosenttia.
> Television osalta olen päättänyt, että en aio ostaa minkäänlaista
> digiboksia tai -telkkaria, vaikka kuinka uhkaavat laittaa analogiset
> tv-asemat kiinni vuonna 2007. Olen nimittäin aivan varma, että
> digibokseja jaetaan ilmaiseksi vuonna 2007, jos pakkodigitalisointi
> silloin toteutetaan. Nimittäin optimististen ennusteiden mukaan
> digipenetraatio on silloin 60% luokkaa eli noin 700000 taloutta on
> ilman digivastaanottimia (nykyään digipeitto on 25%).
> [...]

Odotinkin vähän tämänkaltaista suhdelukua radion osalta. Esitin
kysymykseni siltä pohjalta, että tällä hetkellä ei todennäköisesti
kannata vielä kovasti innostua digitaalipuolesta, koska kuunneltavaa
on vähän.

Kysynkin Jormalta vielä, onko missään ollut keskustelua DRM:lle
varattavasta omasta keskiaalto-alueesta. DX-kuuntelijoiden kannalta
asia olisi jo nyt toivottava, mutta luulisi, että jotkut DRM-lähettimet jo
nyt häiritsevät saman taajuuden analogisia lähetyksiä jonkinlaisen
keskustelun arvoisesti. Onko TK:lla uutta tietoa DRM:n
nykytilanteesta?

terveisin,

MKA

Martti Karimies,