Re: [DX] Sithin kosto

En tuota tarkkaa suhdelukua tiedä radion osalta, mutta se lienee
lähempänä promillea kuin prosenttia.
Television osalta olen päättänyt, että en aio ostaa minkäänlaista
digiboksia tai -telkkaria, vaikka kuinka uhkaavat laittaa analogiset
tv-asemat kiinni vuonna 2007.
Olen nimittäin aivan varma, että digibokseja jaetaan ilmaiseksi vuonna
2007, jos pakkodigitalisointi silloin toteutetaan.
Nimittäin optimististen ennusteiden mukaan digipenetraatio on silloin
60% luokkaa eli noin 700000 taloutta on ilman digivastaanottimia (nykyään
digipeitto on 25%).
TV-maksuhallinnolla ei ole mitään mahdollisuuksia menettää noin
valtavaa maksajajoukkoa.  Tv-lupamaksu on nykyään 194 e vuosi, kun
halvimpia digibokseja saa reilusti alle 100 e hintaan.
Tv-maksuhallinnolle tulee edullisemmaksi jakaa ilmaiseksi digibokseja
kuin menettää yli puoli miljoonaa maksavaa asiakasta vuonna 2007.

JM