[DX] Re: Suomen maa- ja asemapisteet

At 12:24 3.3.2005 +0200, Hannu Romppainen wrote:
>Tähän Ahvenanmaan kysymykseen ALT otti kantaa jo Radiomaailmassa 6-7/2004,
>joten sikäli tuolla tiedotteella ei ole mielestäni uutisarvoa. Kertaus on
>tietysti opintojen äiti tässäkin asiassa, vaan onkohan ajankohdalla jotain
>tekemistä tämän vuoden asema-äänestyksen kanssa, jossa Ahvenanmaa
>on  ollut suosiossa.

Taas on lähdetty etsimään salaliittoteorioita sieltä missä niitä ei ole.
Tuolla SR Ålandin pisteenpoistolla FM-QSL-palstalta ei ole MITÄÄN tekemistä
vuoden asemaäänestyksen eikä varsinaisesti myöskään kotimaisten asemien
pistelaskusta käydyn keskustelun kanssa. Se vain poistaa omituisen
epäloogisuuden joka on vallinnut pistelaskussa FM-QSL-palstalla.

Eihän ole mitenkään perusteltua antaa ylimääräistä asemapistettä SR
Ålandista koska a) nykyisin on epäselvää mikä tuo asema tällä hetkellä
olisi ja b) koska Ahvenanmaalla nykyisin on myös muita ei -YLE -asemia
kuten oma paikallisradio ja RIX FM:n relelähetin, joista ei ole pistettä
saanut.

FM-QSL-palstalla olen jopa kannustanut ihmisiä ilmoittelemaan kotimaisten
ULA-asemien vastauksia ja aina myös ne julkaissut. Olen myös ehdottanut
että palstan sisäisesti, erillään muista pisteistä, voitaisiin listata
pisteet myös kotimaisista FM-asemista omana kategorianaan.

Todettakoon että Tampereen DX-kuuntelijat ry:n Kantoaalto-lehden
takasivulla tuota HAR:n ehdottamaa vaihtoehtoista DX-kuuntelun määritelmää
on käytetty jo vuosikausia, ilman että siitä on aiheutunut sen suurempia
konflikteja SDXL:n kanssa.

Jouni

P.S. Sorry en taaskaan malttanut...