Re: [DX] Vuoden asemaäänestyksen ennakkosensuurista

Hannu Romppainen wrote:

>Ei voi muuta kuin ihmetellä sitä ryppyotsaista ahdasmielisyyttä, mitä tällä palstalla on esiintynyt koskien vuoden 2004 aseman valintaa. Vaikuttaa siltä, että jotkut tahot haluavat sensuroida etukäteen, mikä asema kelpuutetaan ehdolle ennen kuin asemaa pääsee äänestämään. Siis ei kai tässä nyt mitään ennakkoraatia tarvita, kun vapaassa maassa jokaisella on yksi ääni. Tulee nimittäin väistämättä mieleen entiset kansandemokratiat, joka oli demokratian irvikuva.

En minä ole huomannut mitään ryppyotsaisuutta asiassa. MTM esittää vain
tärkeän kysymyksen: jos Pirate 603 voittaa, kenelle plakaati lähtee? Tuo
asema pitäisi melkeen laittaa ehdokaslistalle kahdesti. Sinänsä varmaan
kandidaatin arvoinen asema, mutta omistussuhde epäselvä.

Alpolle: ei tämä kovin hyvin mennyt viime vuonna. Tälläiasen huutokaupan
ongelma on se, että mielipiteet muokkautuvat helposti ensin ehdotettujen
asemian suuntaan ennenkuin kokonaiskuva on tiedossa. Näin kävi viime
vuonna, kun ehdotin viime hetkillä Commando Soloa. Asemaa pidettiin
hyvänä, eikä moni ollut asiaa edes ajatellut, mutta siinä vaiheessa oli
liian myöhäistä sillä maatalojen isännät olivat jo puolueensa valinneet.
Ehdotin jo silloin, että asia pitäisi tehdä kaksivaiheisesti
(http://www.mail-archive.com/dx@xxxxxxxxxxxxx/msg00748.html).

Voisiko LiHa astua kuvioon ja nopeasti kertoa, millaisilla säännöillä
asema ratkaistaan, jotta tämä polemiikki saadaan loppumaan? TAT:n maili
mistä tämä kaikki alkoi pyytää vain lähettämään ehdokkaita listalle,
eikä vielä kerro kuinka äänestys tapahtuu. Ne jotka ovat alkaneet jo
äänestämään ilman että ehdokkaita on edes vielä listattu ovat hypänneet
asiassa liian pitkälle.

73!

Risto