[DX] Re: Tilastoinnista

Lainaus Risto Kotalampi <risto@xxxxxxxxxxxxx>:

> Tuolla ei pitäisi olla asiaan mitään vaikutusta:
>
> RM 4/2002:ssa on toimintakertomus 2001, kappaleessa 11.2. Tilastointi:
> SLAT mainitaan.
> RM 4/2003:ssa on toimntakertomus 2002, kappeleessa 11.2. Tilastointi:
> SLAT mainitaan.
> RM 4/2004:ssa on toimintakertomus 2003, kappaleessa 11.2. Tilastointi:
> SLAT:sta ei sanaakaan. Sen sijaan mainitaan miten MR:n tilasto on
> nykyään sekä MW ja SW tilasto.

Kiitos selvityksestä. Arvelen tosiaan, että tekdsti on VJR:n laatima, mutta
varma siitä en ole.

> Eli minulle tämä näyttää siltä, että kirjoittaja on saanut sen
> väärinkäsityksen, että tilastot olisivat yhdistyneet. Vapaaehtoisia
> oikolukijoita ja faktojen tarkistajia varmaan löytyisi jos
> liittohallitus vain olisi valmis luottamaan ulkopuoliseen apuun.

Kyse ei ole oikoluvusta eikä faktojen tarkistamisesta, vaan siitä
ongelmasta, että kaikkia asioita ei todella muisteta ottaa mukaan (eli
voitaisiin kai puhua faktojen keräämisestä). Mutta hyvä, jos näin saadaan
lisää porukkaa hommaa tekemään. Halukkaat voivat ottaa yhteyttä SDXL:n
puheenjohtajaan Tuomas Talkaan (tat @ sdxl.org).

Yhteistyötä ja yhteisvoimia tarvitaan niin tässä kuin muissakin asioissa.
Siihen nähden viestisi viimeinen ehtolause kuulostaa tosi ikävältä. Oliko
sinulla mielessäsi jokin erityinen esimerkki tuollaisesta suhtautumisesta,
vai haluatko moittia liittohallitusta vain noin yleisellä tasolla?

73

Risto
--
Risto Vähäkainu