[DX] Re: Tilastoinnista

Lainaus "Vehmas, Juha" <Juha.Vehmas@xxxxxxx>:

> T: TreDXK:n SLAT-tiimi PJK, TSM, VJR, KSK, JKZ, JVH & JMV

Kiitokset Juhalle tästä yhteenvedosta, ja kiitokset koko SLAT -tiimille
hyvistä tilastoista. Yksi kommentti asiaan, vaikka en itse olekaan
liittohallituksessa näihin asioihin kovin paljoa puuttunut (toimin enemmän
muilla sektoreilla, kuten tunnettua). Mielenkiintoistahan on myös se, että
aika paljon vastuuta hallituksessa tässä asiassa on ollut VJR:llä, joka siis
kuuluu myös SLAT -tiimiin. VJR on tosin viime aikoina ollut aika inaktiivinen.

> erillistä tilastoa sekä mw- että sw-asemista. Suomen DX-Liitto näyttää
> antaneen hiljaisen siunauksensa uudistilastolle, sillä vuosikaudet
> TreDXK:n kokoama SLAT on liiton vuosikertomuksissa todettu
> vakiotilastoksi, mutta vuoden 2003 kertomuksessa perinteinen maininta
> SLAT:ista on yksipuolisesti leikattu kokonaan pois.

Haluaisin kiistää ylläolevasta sen, että SDXL:n hallitus/liittokokous olisi
millään tavoin tarkoitushakuisesti poisjättänyt SLATin vuoden 2003
toimintakertomuksesta. TK:n kokoaminen on aina hiukan kaaottinen toimitus ja
viime vuonna se oli sitä vielä normaalia enemmän. Muutenkin tk:n
kokoamiselle on tyypillistä, että siihen päätyneistä asioista ja teksteistä
kyllä saivarrellaan (varsinkin liittokokouksessa, jossa virallinen
hyväksyntä tehdään), mutta jos kyseisen toimintakertomuskappaleen
alkuperäinen laatija (normaalisti yksi henkilö) on jotain oleellista
unohtanut, niin riski, että asia jää pois myös lopullisesta versiosta, on
suuri. Näin epäilen tässäkin käyneen. Normaalisti tk:n laatimisen pohjana
käytetään luonnollisesti edellisen vuoden lopullista tekstiä. Viime vuonna
(siis 2003 tk:ta koottaessa) sattuneesta syystä pohjana oli vuoden 2001
teksti; sitä en osaa sanoa olisiko tuokin asia tähän vaikuttanut.

Toivotaan, että jatkossa online log hoitaa myös tilastot mahdollisimman
pitkälle.

73

RV

--