-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: dx-bounces@xxxxxxxxxxxxx [mailto:dx-bounces@xxxxxxxxxxxxx] Puolesta Jouni Keskinen
Lähetetty: 3. syyskuuta 2004 9:56
Vastaanottaja: Alpo Heinonen; Risto Vähäkainu; Hannu Romppainen
Kopio: dx@xxxxxxxxxxxxxxxx
Aihe: Re: [DX] Affenanmaa on ulkomaata eli DX-maa

>   > En pidä itseäni erityisemmin kahelina, mutta silti olen sitä mieltä, että
>   > kotimaan asemapistelaskennassa tarkistus ja sääntöjen uusiminen
> voisi olla
>   > paikallaan. ULA -laskentasääntöjen tekeminen on toki hankala homma.

Miksi ULA-laskentasäännöt olisivat jotenkin erityisen hankalat?
Eurooppa-QSL-palstan pistelaskun säännöt kävisivät mielestäni ULA:lle suoraan. Kotimaasta voisi laskea pisteen samoilla periaatteilla tai sitten laskea Suomi-pisteitä omana "kategorianaan". En edelleenkään ymmärrä miksei ALT taannoisessa lausunnossaan Radiomaailmassa voinut ottaa kantaa edes ULA-pistelaskennan omituisuuteen Ahvenanmaan suhteen? Ongelma vain lakaistiin maton alle toteamalla jotenkin ympäripyöreästi, että ULA:lla on noudatettu omia poikkeavia pistelaskusääntöjään. Miten vanhoja pistelaskun ongelmia voidaan korjata jos ALT laittaa päänsä pensaaseen? Oli kyse sitten AM tai FM-pisteistä niin ALT nyt kai edelleen on ainoa instanssi joka voi pistelaskusta periaatepäätöksiä tehdä.

Jouni

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed and/or modified under the conditions set down in the Design Science License published by Michael Stutz at http://dsl.org/copyleft/dsl.txt