Re: [DX] Affenanmaa on ulkomaata eli DX-maa

Re: [DX] Affenanmaa on ulkomaata eli DX-maa

  > En pidä itseäni erityisemmin kahelina, mutta silti olen sitä mieltä, että
> kotimaan asemapistelaskennassa tarkistus ja sääntöjen uusiminen voisi olla
  > paikallaan. ULA -laskentasääntöjen tekeminen on toki hankala homma.

Miksi ULA-laskentasäännöt olisivat jotenkin erityisen hankalat? Eurooppa-QSL-palstan pistelaskun säännöt kävisivät mielestäni ULA:lle suoraan. Kotimaasta voisi laskea pisteen samoilla periaatteilla tai sitten laskea Suomi-pisteitä omana "kategorianaan". En edelleenkään ymmärrä miksei ALT taannoisessa lausunnossaan Radiomaailmassa voinut ottaa kantaa edes ULA-pistelaskennan omituisuuteen Ahvenanmaan suhteen? Ongelma vain lakaistiin maton alle toteamalla jotenkin ympäripyöreästi, että ULA:lla on noudatettu omia poikkeavia pistelaskusääntöjään. Miten vanhoja pistelaskun ongelmia voidaan korjata jos ALT laittaa päänsä pensaaseen? Oli kyse sitten AM tai FM-pisteistä niin ALT nyt kai edelleen on ainoa instanssi joka voi pistelaskusta periaatepäätöksiä tehdä.

Jouni