Re: [DX] nettiradiot

> Juuri näin se on!
>
> Kuunnella voi tietenkin vapaasti ja tullaan tekemään tulevaisuudessa,
> mutta siinä vaiheessa kun tarkoitus lähettää raportteja yms tavanomaisia
> asioita, niin silloin viimeistään pitää ruveta miettimään asioita.  Jos
> on tietokone jolla voi kuunnella näitä nettiradioita ym nauhoituksia
> niin tietenkin samoilla vehkeillä voi vierailla asemien nettisivut ja
> kuunnella ohjelmia hifinä, mitä tietenkin alunperin on ollut asemien
> omaa tarkoitusta.  Eli ei pystytä selittämään homman ns. järkevyyttä
> ainakaan raporttien suhteen.

Eikö kuuntelutulos olekin havaitseminen yhdistettymä tunnistmaiseen +
teknisen laatutekijät? Jos siis havaitsee aseman ja onnistuu tunnistamaan
sen radioasemaa vaivaamatta niin eikö se ole yhtä hyvä kuuntelutulos kuio
se, että ei varmista kuulemaansa ja vaivaa radioasemaa niin kuin
edellisetkin sukupolvet?

> Samaa koskee myös kuunteleminen radioasemien omia nettiradiota
> raportoinnin aikana.  Sitä voi tarkistaa jälkeenpäin ja minkänlainen
> kuva se antaa kuuntelijasta jos hän väittää että hän on kuunnellut
> aseman radionsa kautta kun asemainsinööri pystyy samantien tarkistamaan
> että ko. kuuntelija oli myös sisäänlokattuna aseman nettiradiosivulla?
`
Mistä asemainsinööri pystyy jäljittämään tietyn kuuntelijan
Internet-yhteyden IP-numeron ja hänen käyttämänsä tietokoneen MAC-numeron
ja miksi hän käyttäisi tähän aikaa saman verran kuin mitä vakavampien
rikosten selvittämiseen menee tuomioistuimen mahdollisesti myömtämin
viestintäsalaisuutta loukkaavin valtuuksin?

> 73s
>
> POS
>
> ----------

> QTH:ssa pystyy kuulemaan asemat, mitkä kuultavissa on. Tuo allamainittu
> jonkun muun kuuleman spektrin lataaminen netistä ja asemien sieltä
> kaivaminen ei ole lähelläkään DX-kuuntelua. Mikäli nettikuuntelu
> kiinnostaa, voi tietty yhtä hyvin kuunnella useiden asemien sivuilta
> löytyviä nettistriimejä, eikä silloin tarvitse kärsiä edes huonosta
> kuuluvuudesta.

Miksi tiedostojen siitäminen lankaverkossa pitäisi yhdistää tällä tavalla
radioasemien kuunteluun. Eivätkös ne ole eri harrastuksia?

Tuo vielä on radionkuuntelua, tosin tulkinta viivästyy- Itse asiassa se on
kuin strategista radiotiedustelua, missä kootaan hirvittävän suuri
materiaali näytteeksi muiden viestiliikenteestä analysointia varten.

Kyseessä on lähetteiden analysointi. Jos kuuntelemme esimerkiksi
Internetin avulla Kyösti Kallion puheen välirauhasta niin sanommeko, että
olemme kuunnelleet radiosta tasavallan presidentti Kyösti Kallion puheen?
Aikasiirtymä tuosta on 2006-1940 eli 66 vuotta. SDR:ien keräämien tietojen
aikasiirtymä on ehkä päivä, viikkoja tai kuukausia, useinkaan ei
vuosikymmeniä Sekin olisi mahdollista.

Jolloin tulemme siihen, onko huippu-urheilu tuloskuuntelussa erkaantunut
jo sen verran tuloskuuntelun kuntourheilusta, ettei tuloksenteko vaikuta
myönteisesti imagoon tai kansan syviin siveihin riitävän laajasti.

Onneksi tekniikan kehitys ei ole alisteista 1970-luvun pistelaskennalle.
Se, että joku kokoaa aineiston ja ne, joilla ei ole itsellään kallista
kuunteluasemaa, voivat analysoida tuo tasa-arvoa.

Itse asiassa SDXL voisi koota möntin kuunneltavaa aineistoa, panna se
vaikka romppumuotoon ja myydä koululaisille. Näin ollen harrastuksen
sukupuuttoon näivettymisen riski pienenee.

73's
OJP