From: "Ijl" <ijl@xxxxxxxx>
To: "Suomalaisten DX-lista" <dx@xxxxxxxxxxxxxxxx>
Sent: Thursday, December 08, 2011 3:17 PM
Subject: Re: [DX] Koksin maadoitus

Tähän on kaiketi säädettävänä vastuksena perinteisesti käytetty Vactrol'ia
jota
käytetään myös musiikkilaitepuolella. En muista mitä tyyppiä minulla on ollut
kokeilussa kun siitä on vuosia aikaa.
Suomesta saa esim. Uraltonesta.

Kapasitanssidiodeja eli varaktoreja on saatavana runsaasti muutamasta pF:stä
yli 1000 pF asti.
Vaativissa sovellutuksissa (esim. Rohde&Schwarzin rx:n etupäässä) on käytetty
pienempikapasitanssisia runsaasti rinnakkain

73,s IJL