Re: [DX] Kesistunnelmia

Uutta ei tässä jäsenasiassa ole tässä viestissä sen enempää kuin pistelaskentajutussakaan, joten en niihin puutu.

Pitää paikkansa, että SDXL:n oheen ja ulkopuolelle on syntynyt ryhmittymiä, jotka edistävät dx-kuuntelua omilla tavoillaan. Osa näistä ei ole ollut tyytyväisiä SDXL:n toimintoihin. Varmaan ihan syystä. En minä yritäkään väittää, etteikö SDXL olisi monessakin asiassa epäonnistunut, mutta puheet siitä, että kaikki 1800 jäsentä (joka on suunnilleen lasku huippuvuodesta 1983) olisi mennyt SDXL:n virheiden ja epäonnistumisien takia, ovat kyllä täyttä puppua.

Mitä tulee Tuomas Talkaan ja Antti Aaltoseen, niin Alpon tekstistä voi saada käsityksen, että minä olisin noin sanonut. ANA istui itse pöydässä ja lienee oman puolensa liittyen pistelaskentakeskusteluun itse todennut tai ainakin vahvistanut? Tuomas minun käsitykseni mukaan erosi puheenjohtajan tehtävistä ennenkaikkea perhekohtaisista syistä; hänellä on parivuotias poika ja myös muuttoja on ollut ohjelmassa. Voi olla, että jatkuva mielipidepainostus AHE:n ja useiden muidenkin kirjoittajien taholta on toki sekin asiaan saattanut vaikuttaa.

Kuten JMV sanoo, kyllä tässä yllättynyt taas on ja hyvät fiilikset aika lailla kateissa. Onnistuneen kokouksen jälkeen romahtaa. Pistää jälleen kerran miettimään, miksi sitä viitsii panna itseään vuodesta toiseen likoon, saadakseen likasangosta, kuten Tero hyvin totesi.

Alpolle ja muille SWR-läisille kiitos hyvästä yhteistyöstä.

73

RV

Lainaus dxalpo <alpo.dx@xxxxxxxxxx>:

Hei,
Oiva päätelmä RV. Sanottakoon kuitenkin, että niin SDXL:n, jokaisen rivijäsenen ja radioasemienkin ja koko ihmiskunnan olisi pitänyt pystyä taistelemaan SW/MW-radiotoiminnan eleävänä pitämiseksi ja diksailun puolesta....Toki maailma on muuttunut ja nyt tilanteen takaisin palauttaminen lienee myöhäistä. Joten syypäitä kyllä löytyy hallitusten ulkopuoleltakin...

Kuitenkin kaikki kiitos jokaiselle yksityishenkilölle, uusille pienradiotoimijoille mm. SWR ;), aktiiveille paikallisosastoille ja SDXL:lle uusista ponnisteluista nyt radiokentän elävänä pitämiseksi ja uusien nuorjäsenten hankkimiseksi..... Se on varmasti hankala ja kivikkoinen tie, mutta jokainen nuorisojäsen on piriste harrstukselle joka tapauksessa...

Jäsenkadon myötä on nyt olemassa n. 1800 henkilön porukka, jonka aktivoimiseksi takaisin harrasteeseen lienee viisasta ja helpointakin panostaa. Onkohan siinä suhteessa ollut aktiivitoimintaa missään?

Toisaalta, tämä kritiikkinä SDXL:lle, liiton olisi mielestäni tehtävä rivijäsenensä tarpeellisiksi ja halutuiksi ja tarjota jäsenilleen sitä vastinetta, mitä jäsenet ja paikallisosastot kaipaavat. Toivottu tulos ei liene jäsenkentän hajoaminen, jota on jo tapahtunut (RV:n omasta suusta kuultuna, kun hän esitteli Suomen kerhokenttää). En tiedä muyöskään kuinka fiksua on alkaa väittää ruokapöytäkeskusteluissa yhden SDXL:n puheenjohtajan (=Tuomas Talka) ja erään toimielimen aktiivitoimijan (=Antti Aalto) eronneen pienen rivijäsenen kyselyjen pohjalta (=minä itse).

Tämän pöytäkeskustelun aloitin ihan itse ja kerroin RV:lle, että olen täysin tyytyväinen nykyiseen pistelaskentakäytäntöön tätänykyä. Tarkoituksenani oli palauttaa välit päättäjien ja itseni kanssa suht normaalille tasolle. Olen ollut (saatan tosin joutua olemaan tulevbaisuudessakin) muutamissa asioissa melko tavalla eri mieltä toimintatavoista Liiton päätöksiin nähden ja demokraattisessa järjestelmässä minulla on mielestäni ollut ja tulee olemaan oikeus kertoa mielipiteeni. Ja asioiden riideltyä tilanteen pitäisi kai olla ok, varsinkin jos ilmoitan että asia on loppuunkäsitelty osaltani....

Mielestäni on aika erikoista, että päättävässä asemassa oleva toimija katsoo paremmaksi jatkaa piikittelyä edelleen siten että asiaa ei saada sovittua.

Olen maksanut jäsenmaksuni vuodesta 1981 alkaen vuosittain ja olen osallistunut mm. jokaiseen kesikseen sitten vuoden 2000. Maksut olen maksanut myös vaimostani, joka on ollut kesiksissä nykyisin joka vvuosi mukanani (vaikkei tosin SDXL:n jäsen olekaan).... Aika moneen asiaan olen myös osallistunut erittäin aktiivisesti, ei vähiten siihen, että SWR on ollut monena vuotena kesisradiona mukana. Melkein uskallan väittää niin, että tänä vuotena osallistuminen ilman minua ei olisi toteutunut.

Mutta, so ist das Leben....

Alpo Heinonen

Sent: Wednesday, August 12, 2009 8:40 AM
Subject: Re: [DX] Kesistunnelmia

Moi,

kiitos kiitoksista. Korjattakoon kuitenkin, että olin mukana
kesiksessä nyt 41. kerran. Järjestelytehtävissä olen ollut mukana
selvästi vähemmän.

Mitä tulee Alpon viestiin, niin siinähän oli taas kerran selvä viesti,
että SDXL on epäonnistunut surkeasti. Mitään muita syistä jäsenmäärän
pienemiseenhän ei voi olla olemassa.

73

RV

--