[DX] BBC:n suomalainen laulu

Moi,

Eräs radiokuunteluvuosieni erikoisimmista kokemuksista sattui juuri äsken, viisi minuuttia sitten. Testailin kotiantennejani, kun yhtäkkiä kaikui luureihin keskiaaltotaajuudelta 1260 khz tuttu sota-ajan laulu - suomeksi. Se oli tämä "Njet Molotov, njet Molotov, valehtelit enemmän kuin itse Bobrikov" jne... Siis ihan puhtaasti suoemeksi BBC:n venäjänkielisessä lähetyksessä. Vaikutelma oli todella erikoinen. Liekö esitetty Georgian kriisin "kunniaksi".
    Myös taajuudelta 4875 tuli kriisin alkupäivinä eräänä aamuna pätkä uutisraporttia, jonka alkuperäksi epäilen uudellen elvytettyä georgialaista Radio Haraa. Olen kerran aseman kuullut idien kanssa nelisen vuotta sitten mutta se on sittemmin inaktivoitunut.
                    73's HF