Re: [DX] Radio Noroeste 13-90

>on tallennettu spektritallenteiksi "niihin suuriin palvelmiin
Kun en asiaa juurikaan tunne, niin ihmettelin voiko esim. aseman slogan tosiaan lukea spektritallenteesta? Ilmeisesti voidaan. Asiasta löytyi jopa ihan suomenkielinen tutkimuskin "Suomenkielinen puhehaku", joka löytyy täältä:
http://www.cs.uta.fi/research/theses/masters/Ekman_Inger.pdf

>Tähän joku sanoo "se ei ole dx-kuuntelua"...
Niin - eihän tuo enää ole kuuntelua vaan "amplitudi-frekvenssi-spektrin katselua", kutsuttakoon sitä vaikka AFS-katseluksi ;-) Vai voisiko olla vaikka uudissana DX -spektraaminen / DX Spectring?

Tuli tästä mieleen ihan raportointiin liittyvä käytännön kysymys. Miten SDR -tallenteilta asemia raportoivat ilmoittavat kuulemisestaan? Perinteisestikö 'I have listened to your station" vai "I have listened to a recording I have made of your stations signal" tms.?

Ankeiden nettisivujen ylläpitäjä
PUL