[DX] Re: DX-yhteisöllisyyttä asemien identifioimi seen

[DX] Re: DX-yhteisöllisyyttä asemien identifioimi seen

Huomenta

Kehitys kehittyy ja asia on hyvä ja kannatettava.  Tämä olisi teknisesti helppo toteuttaa esim. PUDXK-sivuille, mutta tässä tapauksessa ei enää talkoo meininki riitä vaan pitäisi laittaa ”lakki kiertämään” eli kerätä kolehtia sillä tähän pitäisi satsata myös taloudellisesti. Palvelin/nettihotelleissa tämä levytila on arvokkainta ja tietysti pitäisi olla jonkinmoiset varmuuskopiosysteemitkin omalla kotilevyllä palveluntoimittajan tms. vaihdoksen varalta.  Itse asiassa tarvitaan levytilaa, jonne clipit on tallennettu.

Helpompi vaihtoehto on tosin se, että jokainen tallentaa clipit omien (tai kavereiden) operaattorien nettipalveluiden mukana tulevalle kotisivutilalle ja teemme vain keskitetyn linkkiarkiston.  Siihen minulla löytyy (vielä) levytilaa ja blogista linkin paikka.

Olen seurannut kuukauden ajan PUDXK sivujen vierailuja ja sivuilla on n. 100-150 vierailua päivässä.  DX-kansaa kiinnostavat peditioni raportit ja -lokit ovat tervetulleita (tyyliin LEM, ENOX, AND, Muhos …)  – mutta koska vierailijoista 40% on ulkomailta niin tekstit vain englanniksi, please.

JVA

Iltaa; tämä olisi palvelua järjestöltä (SDXL), mitä jäämme odottamaan

Muutoin (vrt HFn viestii) ei ollut ihme, että 10.11. oli keliä, sehän
oli Martin päivä.
Paitsi Kaukoitäkeli (hi, MKA), erilaiset pyhät (St Martin) asemat
tuolloin kuuluvat.
Meinasin jo julkaista kilpailun "kuka kuulee eniten Martin asemia",
mutta en ehtinyt.
Ainakin Maria-kilpailu on tulossa keväällä. Viime kevään kilpailu ei
aivan onnistunut, mutta
lähinnä Marian pv kuuluneet on noteerattu ja voittaja julkaistaan
lähiaikoina ;-)

73 tk

Moi!

Jouni Keskisen idea on vallan erinomainen, sähköinen postiloora, jonne
voisi
lähettää jostakin syystä aukeamattomia idejään. Raivostuttavimpia ovat
idit
tyyppiä
"Tu emisora amiga en 14-90", mutta sen saattaa joku tunnistaa kuultuaan

joskus aseman koko idin, josta slogan voi olla osa. Idilaatikko olisi
oivallinen harjoittelupaikka, jossa voisi ylläpitää ja hioa korviensa
herkkyyttä. On nimittäin iso vahinko, että lyhyillä ei ole
enää asemia, joiden avulla me vanhukset saatoimme aikoinamme
harjoitella
kaupunkiolosuhteissakin eri maiden tyypillisyyksiä (intonaatio,
rahayksiköt,
ohjelmatyypit, musiikki, sloganit jne.).
Pannaan siis postilaatikko pikaisesti pystyyn!
73 SSS