Re: [DX] Keliennusteista

Moro;
Ja sopivasti pari pilkkua näkyvissä, yksi suuri ... stay tuned.
73 TK

Kiitos kommenteista PUL, mutta eipä tuokaan blogi täydellinen ole. Omat
rajoitteet tulevat jo blogitekniikasta itsestään, saati sitten mitä
ylläpitäjä asioista ymmärtää (siis allekirjoittanut). Lisäksi kaikkea
dataa ei noin vain julkaista.

Ennusteet ovat tietty kivoja, mutta niihin pitää myös osata suhtautua
varauksella. Eiköhän oikea tapa ole juuri tuo, että valitsee itselleen
muutamia mittareita (sivustoja tosiaan piisaa) ja tekee omat
johtopäätelmät. Täytyyhän harrasteessa pientä haastetta olla. Toki
liikkumalla eri foorumeilla pääsee näppärästi kuulolle muiden
kokemuksista ja jopa ennusteistakin. Salaseuroista ei kuitenkaan ole
kyse. Ehkä enemmänkin ajan puutteesta...

Ch-ennusteet toimivat varsin hyvin pilkkuminimin aikaan. Nyt kun olemme
kiipeämässä kohti uutta maksimi niiden merkitys vähenee kahdestakin
syystä; ch-repeämät siirtyvät auringon pinnalla korkeille leveysasteille
ja toisekseen esiin astuu liuta muita (pahempia) häiriönaiheuttajia
jakson aktiivisuuden lisääntyessä. Pahinta näissä jälkimmäisissä on, että
niiden yllättävyys ja ajallisesti nopeat prosessit tuppaavat nollaamaan
herkästi pidemmän aikavälin odotukset.

Mielestäni dixareiden kelitietoisuus on noussut hurjasti viime vuosina.
Tästä kiitos niille, jotka ovat aukoneet avaruussään vyyhtejä
tahoillaan. Lisäksi dataa on tarjolla enemmän kuin koskaan.

Siispä selaimen kirjanmerkkejä päivittämään - mars!

T:Jukka alias JMV

>Date: Fri, 10 Sep 2010 08:53:47 +0300
>From: Lintujärvi Pentti
>To: Suomalaisten DX-lista
>Subject: Re: [DX] Keliennusteista

>Täältä avuliaan dixarin (JMV) blogilta
>http://jmvdx.blogspot.com/
>löytyy 'kaikki mitä tarvitaan'.
>
>73 de PUL

and/or modified under the conditions set down in the Design Science
License