From: "Ilpo J Leppänen" <ijl@xxxxxx>
To: "Suomalaisten DX-lista" <dx@xxxxxxxxxxxxxxxx>
Sent: Sunday, November 27, 2011 8:14 PM
Subject: Re: [DX] Balun testing

Nyt täytyy paljastaa tyhmyyteni kun en oikein tiedä mitä ollaan tekemässä (
tai en ole tarpeeksi seurannut kirjoittelua) kun puhut ohuesta koksista.
Eli oletko tekemässä häiriönpoistosovellutusta jossa koksu kiertää
ferriitissä vai sovitusmuuntajaa tai sekä/että?

Fair-Riten sivuilla mainitaan materiaalin 31 olevan tarkoitettu EMI
häiriönpoistoon alueelle 1 MHz - 500 MHz. Itellä joku läjä Stewardin ja
Samwhan toroideja joista ensinmainittua olen käyttänyt hyvällä
menestyksellä 80m dipolin virtabalunina eli siis joku alle metrin verran
toroideja peräkkäin syöttöjohdon päällä sen yläpäässä. Kun katselin ko.
materiaalin arvoja niin näyttäisi olevan sopiva myös MW:lle. Täytynee
kokeilla. Nämä ovat sisähalkaisijaltaan reilu 10 mm putkia eli menevät
hyvin käyttämäni RG214:n päälle tuossa dipolijutussani.

Tarkoitatko impedanssilla impedanssia/kierros? Vai mitä?

73,s IJL