Re: [DX] Fw: Degen 1103?

Hei !
Kuuntelukokemuksia on jonkin verran.
Vertailua muiden vastaanottimien kanssa on tehty sen verran vähän,
että täytyy olla varovainen lausunnoissa.

Laite on pieni mutta napakan oloinen käsissä, ei mikään "rimpula".
Omasta mielestä tuntuu herkältä laitteelta,
lyhytaaltoasemia kuuluu pelkällä piiskalla kovastikin.
Totesin että keskiaalloilla yliohjautuu pitkistä langoista,
vaatii vaimennusta.
En ole kokeillut miten toimii antennivirittimen kanssa.
Ulkoantenniliitäntä on pieni plugi, samanlainen kuin kuulokeliitännöissä.
Parhaimmillaan laite ehkä kaupunkikuuntelussa ja matkoilla,
kun ei ole pitkiä lankoja käytössä.
FM-kuuntelussa toimii ihan hyvin, tosin laitteessa ei ole RDS:ää.

Selektiivisyys ei ole liikennevastaanottimen luokkaa, tiukassa paikassa
voimakkaampi asema jyrää yli, kun liikkarilla saa "pienemmästä" vielä selvää.

Äänenvoimakkuus ja taajuuden säätö on yhdistetty samaan nappulaan.

Mukana paketissa on korvakuulokket, lanka-antenni ja
pikku lisänä 4kpl 1300mAh sormiakkuja, jotka voi ladata radiossa.
Mukana tuleva virtalähde on USA/kiinalaismallinen joka ei käy suomessa ilman adapteria,
on helpompi ehkä ostaa halpa yleismalli-poveri.
Itse olen kuunnellu yleensä pelkillä akuilla, kestävät sen verran pitkään.
Laitteessa on line-out-liitäntä.

Laitteesta on yksityiskohtainen esittely ja vertailu osoitteessa:
http://www.radioscanner.ru/receivers/review/degen1103_eng.html

Kaavioita yms. löytyy osoitteesta:
http://www.radioscanner.ru/files/degen/

Laitteeseen on netissä saatavana runsaasti modauksia,
etenkin venäläisillä sivustoilla.
Ilmeisesti halpaa laitetta uskalletaan helpommin "kolvailla".
Modauksia:
http://mods.radioscanner.ru/degen/

Br