[DX] SDR-kuuntelu rankissa?

Hei,

Hupiahan tästä taas tuli, koska itse asiasta livettiin humalatiloihin ja muihin epäolennaisiin seikkoihin. Sanoisin vielä, että yksinkertaisesta asiasta - SDR tai perinteinen kuuntelu - ei pidä tehdä monimutkaista. Perseus on verrattavissa SDR-kuunteluun eli siis selkeä "S".

Se ei mitenkään muuta käsitystäni siitä, että rankin QSL-saavutukset eivät enää ole keskenään vertailukelpoisia, koska lukijat eivät enää tiedä, millä menetelmällä asemat on kuultu. Siinä mielessä "Rank rest in peace" pitää täysin paikkansa.

Sitäkään en oikein ymmärrä, että osa porukoista kuuntelee SDR-tekniikalla, mutta ei jostain syystä halua sitä julkisesti kertoa. Olisivatkohan ottaneet aluksi liian tiukan kannan SDR-kuunteluun, mutta muuttaneet myöhemmin kantaansa? Itse olen alusta lähtien hyväksynyt molemmat kuuntelutavat, kunhan muistetaan, että tulosten vertaaminen ei ole enää vertailukelpoista.

Omalta osaltani keskustelu tästä teemasta on päättynyt.

73's Hannu

Luukku Plus paketilla pääset eroon tila- ja turvallisuusongelmista.
Hanki Luukku Plus ja helpotat elämääsi. http://www.mtv3.fi/luukku