-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: dx-bounces@xxxxxxxxxxxxx
[mailto:dx-bounces@xxxxxxxxxxxxx]Puolesta Tuomas Talka
Lähetetty: 13. helmikuuta 2006 9:45
Vastaanottaja: dx@xxxxxxxxxxxxx
Aihe: Re: [DX] Mikä häiriö?

Tervehdys!

Minua on kiusannut koko talven ajan keskiaaltojen alapäässä oleva valkoinen
kohina. Se leikkautuu kuin "seinään" taajuudella 1050 kHz. Siitä ylöspäin on
täysin kohinatonta, mutta usein mm. 600-800 kHz on pahan kohinan peitossa.
Mitään piippauksia tms. ei kuulu. Olen autoradiolla yrittänyt selvittää
asiaa.
Kun ajaa talon vierestä pois, kohina katoaa, mutta talon läheisyydessä se
voimistuu. Talon sisällä se on pahinta.

Meillä on ADSL, mutta se on ollut jo pari vuotta, eikä siitä ole mielestäni
tullut juurikaan häiriöitä.

Voisiko Vattenfall välittää sähköverkossa jotain dataa, mutta mene ja tiedä.
Miten esim. yösähkön ohjaus verkossa hoidetaan?

Onko joku muu törmännyt vastaavaan? Voihan olla, että jollain lähiseudun
asukkaalla on joku viallinen sähkölaitekin, mutta yleensä ne aiheuttavat
kaikenlaista purinaa - ei pelkkää kohinaa.

73 TAT

<dx@kotalampi.
com>