Re: [DX] Ihmeellinen sanahirviö QSL

Morjens,
ei hassumpi idea ollenkaan kokeilla noita linkkejä, etenkin jos löytää
aseman kohdemaan klubin sivun, mutta jossain määrin tuntuu että omat
raporttini ovat ainakin varsin pitkiä tekstiltään ja alkuvaiheessa jossa
kirjoittelen es-keleistä yms,, minust tuntuu että joskus vastaaminen jää
vain siksi että raportti on liian pitkä eikä englantia vieraana kielenä
puhuvalla ole aikaa kääntää sitä. etenkin kun pyyntö qsl:stä on vasta
loppuvaiheessa, sinne asti ei välttämättä ikinä päästä.

olen luottanut tähän asti siihen että jokaisella asemalla on joku joka jo
valmiiksi tietää mitä raporteille voi tehdä (tai pitäisi tehdä), kun
lähettää kaikkiin mahdollisiin email osoitteisiin, niin jossain vaiheessa se
henkilö osuu kohdalle. silloin jos asema on harvinaisempi niin selittelen
tarkemmin..

toivottavasti carlo tai giovanni ei lue tätä keskusteluryhmää=) mutta aika
monet itäeurot onneksi vielä tarkistaa raportit eikä varmaan vastaa
huijausraportteihin..

asiasta seittemänteentoista ei olisi kenelläkään truckradion vs:ää? sekään
pahus ei ole vastannut. luulisi että sentäs saksalainen asema oli
täsmällinen ja nopea vastaamaan...

täytyy kokeilla esim radio 105:llle noita dx-linkkejä jos löydän sopivia
italiaksi.

vielä tuli mieleen että joskus esim briteiltä, (joille ei ole ongelmaksi
lukea pitkiäkin raportteja) qsl:n saattaa lähettää joku sellainenkin joka
vastaa harvoin, eikä joku yksi tietty henkilö joka osaa homman. tällöin olen
saanut hupaisia kirjeitä kilowattimyllyiltäkin tyyliin: tämä on ensimmäinen
kerta kun saamme raportin suomesta tai että asemamme ei ole ennen kuulunut
noin kaukana jne jne. vaikka ko asemalta olisi jo kymmeniä vastauksia
suomeen...

mutta ei se mitään ne on niitä melkein fff:iä. 73t jmn