From: liha-bounces@xxxxxxxx [mailto:liha-bounces@xxxxxxxx] On Behalf Of
Mauno Ritola
Sent: 26. marraskuuta 2009 12:35
To: Suomalaisten DX-lista
Cc: liha@xxxxxxxx
Subject: Re: [LIHA] [DX] Loki: 19.11.2009

jukka.virtanen@xxxxxxxxxxx kirjoitti:

> Vaihtoehtoina voi olla joko Ollin jatkokehitys tai sitten esimerkiksi
jonkun client-sovelluksen sorvaaminen massasyötön tukesi (tässä
jälkimmäisessä on jo eräs mainio ehdokaskin olemassa, mutta ilman
lupaa en mainitse lähdettä).
Itse asiassa kaksikin. Toisessa mukana 10000 aseman MW-tietokanta.

73, MR
> Vielä jatkoa, sillä haluan kommentoida lisää ja oikoa muutamia
asioita, ennen kuin keskustelu ryöpsähtää väärälle uralle.

> OLL on loistava työkalu ja siitä on muodostunut suomalaisen
dx-kuuntelun kulmakivi. Mutta maailma muuttuu, Eskot. Homman nimi on
yksinkertaisesti SDR-kuuntelu. Aiemmin yksittäislokaukset toimivat
analogisesti analogisen kuuntelutekniikan kanssa ja toki vieläkin
tavanomaisessa kuuntelussa. Sen sijaan SDR:t tuottavat vuorokaudessa
jopa etelän keleillä saman määrän tavaraa kuin muinainen keskiverto
pedis lapissa. Valmius sujuvaan massasyöttöön siis tarvitaan.

> Koska olemme aikuisia ihmisiä ja ammattielämän harjaannuttamia, niin
ei tässä ihmeitä tarvita. Vaikka kyse on harrastuksesta, niin tietyt
asiat voidaan varmasti hoitaa sopimusteitse; tietty työpanos ansaitsee
tietyn kompensaation, tässä suuntaan katseet liittoon. Vaihtoehtoina voi
> [...]
lähdettä).

> Siis tältä pohjalta, asioita eteenpäin kehittäen.

Käsittääkseni

> THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied,
distributed
> and/or modified under the conditions set down in the Design Science
License