Re: [DX] SDR vajaalla kympillä?

MIE OLEN toistaiseksi suhtautunut noihin dongle-ihmeisiin suurella varauksella.
..

VUOSI SITTEN olin hankkimassa erään suomalaiskuuntelijan kanssa ja kautta donglea Kiinasta. Mallia en nyt muista enkä löydä, mutta jotain 25e tuolle olisi kertynyt toimituksineen hintaa.

Kun tuo suomalaiskuuntelija oli saanut donglet käsiinsä ja koekuunteluun, hän totesi, ettei viitsi edes lähettää minulle omaa kappalettani. Hän havaitsi mötikän ominausuuksiltaan varsin vaatimattomaksi, ei vakavamielisen DX-kuunteluun soveltuvaksi.
..

SKYWAVES-PORUKALLA mm. Keski-Euroopassa on joillakuilla käytössään noita RTL-2832U -tikkutoosia, mutta en tiedä kenenkään käyttävän donglea ensisijaisvastaanottimena: kyllä joka jannu vaikuttaisi yhä kallistuvan tosikuuntelussa perinteisen toosan, XDR:n tai SDR:n puoleen.

Mene ja tiedä sitten, kun minulla ei ensikäden eli omaa kokemusta noista ole.

73, IS