Re: [DX] [Uusi artikkeli] DX-kuuntelu mediassa

Re: [DX] [Uusi artikkeli] DX-kuuntelu mediassa

Terve SImo,

Minulle käsite "tyypillien tyttöjournalismi" on outo, kas kun olen tutustunut melko moneen naisjournalistiin, jotka ovat ns. kovia jätkiä. Tai sitten vain muistan väärin: eivät onneksi ole liiton jäsenkorttia vielä peruneet, vaikka dementiassani harjoitankin todella outoa journalismia. Vai harrastanko, en tiedä saati muista.

Olikohan kyseessä noin vuoden takainen radiohaastattelu, jossa Mika MTM oli haastateltavana, ja melkeinpä ihmettelin, oliko naistoimittaja itsekin joskus kajonnut pitkiin laineisiin, kun haastattelu sujui niin kätevästi.

Toisaalta, muistan itselleni absurdin tilanteen parinkymmenen vuoden takaa, kun itseäni nuorempi miestoimittaja puhelinhaastatteli minua DX-kuuntelusta. Kaikki miehetkään eivät ole radioteknisesti orientoituneita, puhumttakaan siitä miten outo on analogiaaltojen maailma sukupolvelle, joka on kasvanut nettistriimien selailujen aikakauteen.

Aikoinaanhan noita tuli itsekin kirjoitelluksi DX-artikkeleita muutamaan maakuta-//paikallislehteen. Rasitteenani vain oli etiikka-aspekti: voinko kirjoittaa asiayhteydestä, jossa olen asianosainen, vai jääväisinkö itseni. Koin kuitenkin paremmaksi kirjoittaa itse, sillä miespuolisetkaan toimittajat pääsääntöisesti eivät tuntuneet ymmärtävän DX-kuuntelun päälle kovinkaan kattavasti.

No, sellaista se on valssaamolla, likaisenko vaiko vähemmän likaisen ydinsähkön voimin. Ja taas olen aivan ulalla, vailla kantavaa tropoakin.

73, IS