Re: [DX] DX- nauhoituksista kaseteille :)

Re: [DX] DX- nauhoituksista kaseteille :)

Tällaisia lopetettuja malleja kannattaa katsella eBaysta.

73's Huhmarin kesiksestä, ARK

niiranen@xxxxxxxxx>

moukeri.niiranen@xxxxxxxxx>> kirjoitti:
>Kurr-Nau!
>
>Tuossa v?h?n aikaan sitten er?s tunnettu todellinen huippukuuntelija laittoi
lokiinsa aivan huutomerkin sen j?lkeen, kun ilmoitti nauhoittavansa
retkiolosuhteissa asemia viel? kaseteille.
>Mieh?n k?yt?n kasetteja edelleen koko ajan ja syykin ilmeinen; varmoja ja s?
ilyv?t kauan! Ainakin minulla ovat s?ilyneet.

>Toinen syy on k?ytt?m?ni kasettinauhuri.
>T?m? ei ihan vanha ole (ostettu BKL:n putiikista 9.1.2007).
>Toinen syy on k?ytt?m?ni kasettinauhurin laatu (Ei mik??n HiFi vaikka stereo
onkin) ja malli, kas kun t?m? on reportterinauhuri toimien radioitteni lailla
my?s paristoilla jos s?hk?katkos tulee.
>Ja aparaatin PARAS puoli, t?m? kasettinauhuri on KAKSINOPEUKSINEN!
>Quarter Speed- toiminnalla (jota DX- puolella aina k?yt?n) mahtuu 90 minuutin
kasetille 4 x 90min = 360min eli 6 tuntia!
>T?ss? se t?rkein syy...
>
>Ai niin. nauhurini nimi:
>Se on Sangean QSR 1 (C.Cane VersaCorder).
>Sopii reportterinauhurina my?s erinomaisesti lintujen ??nitykseen suuntamikin
kanssa.
>Ja tarpeelliset liit?nn?t taatusti l?ytyy.
>Omista Sangean- aparaateistani t?m? tietysti nauhoittaa kaiken stereona.
>Viel? joku vuosi sitten huomasin, ett? BKL:n putiikissa t?t? oli edelleen,
mutta l?ytyyk? varastosta viel??

>Eli kasetteihin edelleen luotan.
>Sopivan, hyv?n ja luotettavan nauhurin l?yt?minen esimerkiksi peditionk?ytt??n
tai s?hk?tt?miin olosuhteisiin on vaikeaa.