[DX] K?ytt?kokemuksia IRC-kupongeista?

Laitoin jo Jounille suoran vastauksen, mutta koska saattaa kiinnostaa muitakin, niin tässä tiivistettynä minun kommenttini.

Kyllä minä käytän niitä edelleen tietyssä määrin.
Usein tosin on vaikea tietää että käyttävätkö asemat niitä.

Pari esimerkkiä ihan viime ajoilta:
Alcaravan Radio vaatii WRH:n mukaan 2 IRC:tä vastauksesta. Lähetin tänä vuonna sinne raportin mukana 2 IRC:tä ja QSL tuli.
TWR Parakou vaatii kirjevastauksesta 3 IRC:tä. Kun lähetin ne, niin vastaus tuli kirjeitse.
Yhdeltä asemalta tuli vastaus niin että IRC oli nidottu kuoren päälle kiinni korvaamaan postimaksun.

Jonkun verran IRC-kuponkeja palautetaan, mutta alle 5% raporteista.
Kun KFBS vastasi muutama vuosi sitten, valittelivat että postitoimisto siellä ei enää vastaanottanut niitä.
Toisaalta joskus niistä on kiitettykin.

Minulla on tarkka kirjanpito kaikista raporteista, ja myös siitä kenelle olen lähettänyt kuinka monta IRC:tä vai olenko lähettänyt ollenkaan. Myös on kirjanpito siitä jos/kun joku on palauttanut IRC:n.
Joten näiden perusteella olisi mahdollista laskea vastausprosentteja IRC:n kanssa tai ilman, mutta se ei välttämättä kerro koko totuutta, koska useinhan sitä lähettää IRC:n tietyntyyppisille asemille ja tietyille ei. Jos on "varma" vastaaja muutenkin, niin ehkä ei laita IRC:tä mukaan.

Jos minulla on käytettävissä kyseisen maan postimerkkejä, niin käytän niitä mieluummin. Esimerkkeinä USA, Kanada, Viro, Latvia. Näistä maista minulla on erittäin positiivisia kokemuksia kyseisen maan postimerkkien käytöstä.

Tom