[DX] Pohjoisen FM- surkeus ja sunnuntai 27.7.

[DX] Pohjoisen FM- surkeus ja sunnuntai 27.7.

Enpà kitiseisi pohjoisen FM- surkeuden (mallia 2014) osalta Ãskeisestà parista tunnista.
Minulle ne pari tuntia olivat tÃmÃn vuoden parhaat FM-kelit tÃÃllà Hailuodossa. Â=)
Alussa ainakin puolisen tuntia MUF hyppeli tapissa ja kaipa sain jokusen uuden aseman audioID:n nauhalle ihan sieltà loppupÃÃstÃkin. :)
Silloin siellà oli ainakin Slovakiaa ja Puolaa.

Kelien alku jotenkin tÃmÃn vuoden tyyppinen, eli varsinainen kirjo joka suuntaan.
Jos ajattelen vain muutamaa muistiinpanojeni merkintÃÃ, se kertoo kaiken.
Liki samaan aikaan kelejà rÃiskyi aika laajalle.
Ja kelien alusta kai myÃhÃstyin?

Aluksi Puolaa 9.37 UTC alatajuuksilla totutusti, mutta yllÃttÃen rÃpsÃhti 9.41 RDS ihan eri suunnalta: taajuuden tanskalainen 90.20 kHz eli "DR P1" nÃkyi nÃytÃssÃ.
Sittenpà tuli saksaa ja paljon, sekaisin puolaa: "NDR KULT," "JEDYNKA" etc.
Kokeilin ylemmÃs, hienosti RDS "RADIOZET" 95,10.
Ja vielà ylemmÃs ja ja tappiin 108.00MHz.
Puolaa, Slovakiaa...ym, Âihan loppupÃÃssÃkin (MUF tapissa) , eli ihan wanhan ajan normaalit kelit, joita olen tÃÃllà pohjoisessakin kovasti jo kaipaillut.
Sittenpà tuli flaameja, joku britti vÃlissÃ, ja lopulta mulla vaisusti brittejÃ.
Kas kun antennina teleskooppi ja aparaattina Sangean.

Mutta tÃmà oli jo kelien tapainen, eli jo jotain... ;)

t. MNi Hailuodosta