Re: [DX] Antennit ylÃs!

KÃytÃssÃni ollut yli 40 vuotta Juhan kÃyttÃmà menetelmÃ. Heittolankana kÃytÃn hyvin luistavaa punottua linjalankaa mikà ei sotkeennu kovin helposti. Painona itsellÃni abloylukko. Kieputtelen langan ennen heittoa tasaiselle levylle ettei sotkeennu aluskasvullisuuteen. ItsellÃni heiton tarkkuus on paras alakautta suoritettuna. NÃin suoritettuna olen helposti pÃÃssyt 12-15 metrin korkeuteen nykyÃÃnkin, nuorempana kun olkapÃà oli terve vielà korkeammalle. Helppo, halpa ja varsin tarkka keino.
Terv. PK

LÃhetetty Windows Phonesta

LÃhettÃjÃ: Juha Solasaari
LÃhetetty: â18.â6.â2014 10:39
Vastaanottaja: Suomalaisten DX-lista
Aihe: Re: [DX] Antennit ylÃs!

TÃytyyhÃn nÃità konsteja taas tulevan kesÃloman ratoksi (ja
vakuutusyhtiÃn harmiksi) kokeilla.
Pienià "asennuksia" olen tehnyt naruun kiinnitetyn heittopainon avulla.
Painona on ollut milloin mikÃkin, mihin on saanut narun kiinni.
Valitettavasti olen huono heittÃmÃÃn, joten saavutettu korkeus on jÃÃnyt
aina vaatimattomaksi.
MenetelmÃn vaarana on se, ettà puntti oksan yli mentyÃÃn heilahtaa
narunsa varassa kuin heiluri ja pyrkii osumaan joko heittÃjÃÃ tai
yleisÃn edustajaa pÃÃhÃn. On myÃs mahdollista ettà paino ei tule alas
lainkaan, vaan juuttuu naruineen johonkin oksanhaaraan.

73 de JTS

- - -