[DX] TiivistelmiÃ, osa 5

Viimeinen tiivistelmà ja kohta palataan takaisin normaaliin arkeen?

RKO

---

HF

Moi
PyydÃn RV:ltà ja muilta vuosikokoukseen osallistuneilta anteeksi sitÃ,
ettà kirjoitin huumoria tarkoittaen viestin ajattelematta, ettà sen voi
ymmÃrtÃÃ loukkaavaksi.
ÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂ 73's HF

-----

MNI

Kaksihan niitÃ, eli eka:

""Kas kun nÃità mielikuvia jatkuvasti tulee mieleeni niin nyt tupsahti
pilapiirtÃjà Karin kirjan nimi "Ole totinen toveri."
Tuonkin nimen voi mieltÃÃ ainakin kahdella tavalla.
MielestÃni jos viattomalla huumorilla kirjoittaa omia mielikuviaan niin
niità ei missÃÃn tapauksessa ole korvamerkitty kenenkÃÃn nimellà eikÃ
tarkoitettu kuvaamaan muutakaan porukkaa.
MielestÃni huumori on juuri se, jonka avulla pÃÃsee yli kovemmistakin
paikoista.
Mutta kuten sanottu, tÃysin mitÃttÃmÃstà asiasta on saatu aikaiseksi
kÃsittÃmÃttÃmiin mittasuhteisiin yltÃvà jupakka.

Liitostamme sen verran, etten kyllà tÃtà ole enÃà aikoihin oikein ole
tuntenut omakseni.
IM tuossa taannoin jo kirjoittikin, ettà liitto on kÃÃntÃnyt selkÃnsÃ
tavallisille dx-kuuntelijoille.
Mukana olen kuitenkin yrittÃnyt olla ainakin jÃsenmaksun verran.
SekÃÃn vÃhà ei nÃytà joillekin riittÃvÃn, joten olisiko parempi vaihtoehto
ettà minà ja kaltaiseni jÃttÃisivÃt senkin maksamatta?

Pekka Hakalalle: joo tuon Radio Mamin Guatemalasta kuulin 26.2.1989.
LÃhetin raportin mukana kasetin, koska aseman pitkà ID tuli kohtuullisen
selvÃsti.
Asema vastasi parissa viikossa mukavalla kirjeellÃ.
Samana vuonna kuului muutamaan otteeseen myÃs Radio Tezulutlan
Guatemalasta.
Teepà sitten raportti puolen tunnin marimban kilkutuksesta niin, ettÃ
nauhalta ainoa erottuva sana oli lyhykÃisesti aseman nimi.
Eipà onnistunut raportointi.

t. MNi"

YllÃolevan viattoman viestin kirjoitin aamulla, ja lisÃÃn siihen nyt yhden
jutun.

Yhdistystoiminnasta en paljon tiedà ja toimihenkilÃnà olosta yhdistyksissÃ.
Iisalmessa asuessani (toki olen karjalainen, syntynyt Liperissà Joensuun
vierellà ja asunut siellà kaikkiaan n. 20v) kaikkiaan noin 16v olin aika
ajoin mukana joissakin touhuissa.
Yhteen aikaan olin YlÃ-Savon vihreÃt ry:n hallituksessa.
Toiseen aikaan olin YlÃ-Savon Puutarhaseura ry:n sihteeri.
Ja kolmanteen aikaan Pohjois-Savon Lintutieteellinen Yhdistys Kuikka ry:n
(Nykyinen Lintuyhdistys Kuikka ry) puolesta se jÃsen, joka teki YlÃ-Savon
osalta viikottain julkaistavan lintutilannetiedotteen BirdLife Suomi ry:lle
julkaistavaksi valtakunnallisesti.
Eli sinà luottamustoimeni.
EihÃn se vapaaehtoistyà helppoa ole.
Vikan kohdalla ennen "erÃpÃivÃÃ" nousin aamulla klo 3.00-4.00 tyÃpÃivinÃkin
tarkistaakseni nippanappa tulleet havainnot (ne kertyi aina tuoksi
aamuksi), lisÃsin ne juttuuni ja parhaimmillaan jouduin naputtelemaan
tekstin kokonaan alusta alkaen uudelleen kun tilanne muuttui.

t. Se ja sama MNI, joka on saanut RV:ltà arvonimen sivistymÃtÃn
("SivistymÃttÃmyys on sivistymÃttÃmyyttÃ" oli teksti muistaakseni), jonka
voisi kÃÃntÃÃ muotoon moukkamainen.
Mutta noita arvonimià olen saanut tÃÃllà ennestÃÃn jo ainakin 5-6 alkaen
kukkahattusedÃstÃ.
Minulle nimittelyt ovat tÃysin yhdentekeviÃ, niistà en valita ja stressiÃ
ota."

---

MNI

Ja toka:

Ohessa osa kaukaisen sukulaiseni Eino Leinon (yhteinen esi-isÃmme oli 1688
- 1758 elÃnyt Michel Nupponen kai jo 8 sukupolven takaa) runosta "HymyilevÃ
Apollo:"

"Oi, onnellinen, joka herÃttÃÃ
niità voimia hyvià voisi!
Oi, ihmiset toistanne ymmÃrtÃkÃÃ,