----Alkuperäinen viesti----
Lähettäjä: jouni.m.keskinen@xxxxxx
Päivämäärä: 17.3.2014 9:02
Vastaanottaja: <dx@xxxxxxxxxxxxxxxx>
Aihe: Re: [DX] [Uusi artikkeli] Vuosikokouksen p äätöksiä

> Lisäksi vuosikokous päätti, että ns. kimpparaportteihin saadut QSL:t
> tullaan jatkossakin hyväksymään tavallisiksi pisteiksi normaaleilla
> QSL-palstoilla. Päätös tehtiin ensimmäisellä äänestyskierroksella 88%
> ääntenenemmistöllä. Ääniä annettiin 17 kappaletta. Äänestykseen
> liittyneen alustuksen ja menettelyohjeistuksen voi katsella linkin
> takaa: https://app.box.com/s/o0p8eepg9k0fazgahvlg

Valitettavasti vuosikokoukselle annetut päätösehdotukset eivät
ilmeisesti tarjonneet mahdollisuutta kompromissiin tässä asiassa. Esim.
vaihtoehto, jossa kimppa-QSL:t olisi laskettu rankkiin ja
QSL-palstoille, mutta niiden määrät olisi laitettu maanosakohtaisesti
näkyviin, ei edes ollut mahdollinen?

Kun nyt päätöksen seurauksia miettii, niin ensinnä tuli mieleen mm.
nykyinen vuosittainen QSL-kilpailu (ja joukkuekilpailu). Miten se toimii
"kimppa-aikakaudella" kun sama kimppavastaus tuottaa pisteitä usean
kuuntelijan yhteistulokseen?

Ja jos tästä nyt keskustelu taas ryöpsähtää käyntiin, niin esitänpä
kaikesta huolimatta pienen ehdotuksen. Voisivatko yksittäiset
keskustelijat rajoittaa listaviestiensä määrää esim. max. 3 kpl/vrk
koska viestien suurempi määrä tuskin enää lisää niiden tehoa.

Jouni

Alpo Heinonen

Tutkijantie 12 A1

FI-96900 SAARENKYLÄ